دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

استاندار زنجان در پیامی به مناسب هفته کتاب عنوان کرد؛

گام بلند کتابخانه های عمومی به عنوان نهادی اجتماعی در راه ارتقای اندیشه

پیام تبریک استاندار زنجان به مناسبت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»

محسن افشارچی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان طی پیامی سی‌ویکمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، محسن افشارچی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان طی پیامی سی‌ویکمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب، منبع الهام بشری و موهبتی عظیم است که نقش بی بدیلی در رشد و تعالی آدمیان ایفا می‌کند. در بیان اهمیت کتاب همین بس که معجزه جاویدان پیامبر اکرم اسلام نیز از جنس کتاب است و این مهم بیانگر جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در دین مبین و انسان‌ساز اسلام است.
 ترویج فرهنگ شکوهمند کتابخوانی و مطالعه یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است که فرموده‌اند: «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد».
نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، نیازمند توجه همه اقشار جامعه است و پرداختن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها، یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. در همین راستا، کتابخانه‌های عمومی به مثابه یک پایگاه فرهنگی- اجتماعی فعال، می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ بی‌نظیرخود، عدالت فرهنگی را محقق کرده و با ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، در توسعه فرهنگی نقش ایفا کنند.
کتابخانه‌های عمومی امروزه با ارائه خدمات نوین و متناسب با نیازهای واقعی مردم، به عنوان مراکز گفت و گو، هم‌اندیشی و تبادل تجربه عمل می‌کنند و ترویج فرهنگ کتابخوانی و تطبیق امکانات با تغییرات روزافزون فناوری در حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است. چنین کتابخانه‌ای با حضور کتابدار معنا پیدا می‌کند؛ کتابداری که می‌تواند با خدمت‌رسانی بی‌وقفه‌، خلاقانه و خودجوش با بهره‌گیری بهینه از دریچه‌های جهان کتاب و خواندنی‌های دیگر و حفظ موقعیت کتابخانه به عنوان نهادی اجتماعی ، در طریق ارتقای اندیشه آدمیان گام برمی‌دارد.
فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» را به خانواده کتابخانه‌های عمومی، کتابداران، اهل قلم، نویسندگان، اندیشمندان، اصحاب رسانه، دست اندرکاران و تلاشگران چاپ و نشر کتاب، کتاب‌خوانان و کتاب‌دوستان و مردم فرهیخته استان زنجان تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت بلند و تعهد مسئولانه شما تشکر می کنم. توفیق هرچه بیشتر شما در همة مراحل زندگی و تداوم فعالیت موثر در حوزة با برکت کتاب و کتابخوانی را از درگاه حق مسئلت دارم.
 

محسن افشارچی
استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 3 =