دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم خبر داد؛

اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در کتابخانه های عمومی قم

کتابت قرآن کریم

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، از اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در کتابخانه های عمومی استان قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، از اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه های عمومی استان قم خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این رابطه گفت:  همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح سراسری کتابت قرآن کریم با مشارکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی با هدف تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) دارد، این طرح به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است. 

توکلیان با اشاره بر اجرای این طرح در کتابخانه های عمومی استان قم ابراز داشت: آغاز رسمی این طرح در استان قم روز سه شنبه 30 آبان ساعت 15 به میزبانی کتابخانه مرکزی استان و با حضور اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار خواهد شد و این طرح در ادامه در برخی از کتابخانه های منتخب استان ادامه خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نسخه های کتابت شده توسط کودکان و نوجوانان جمع آوری شده و در قطع رحلی صحافی شده و نسخه هایی منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =