سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب برگزار می شود؛

جشنواره ایده های برتر ترویج کتابخوانی و فرهنگ خواندن

ایده های برتر

جشنواره ایده های برتر ترویج کتابخوانی و فرهنگ خواندن به منظور رفع نیازها، ایجاد بستر تعامل مناسب در ساماندهی مخاطبان، تسهیل و تقویت برنامه‌ریزی در امور و افزایش تحرک و اجتهاد فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، جشنواره ایده های برتر ترویج کتابخوانی و فرهنگ خواندن با هدف حمایت از بانیان، تقویت‌کنندگان و مروجان کتابخوانی همزمان با سی و یکمین دوره گرامیداشت هفته کتاب برگزار می شود.
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان مرجع هدایت، راهبری و توسعه‌ی فعالیت‌های ترویجی کتاب محور به منظور رفع نیازها، ایجاد بستر تعامل مناسب در ساماندهی مخاطبان، تسهیل و تقویت برنامه‌ریزی در امور و افزایش تحرک و اجتهاد فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی، نخستین جشنواره ایده‌های برتر ترویج کتابخوانی و فرهنگ خواندن را در راستای ثبت ایده‌های خلق شده توسط نخبگان کشور و تقویت توان علاقه‌مندان که صاحبان اندیشه، خلاقیت و ابتکارات ناب هستند، برگزار می کند.
این جشنواره که در هفته کتاب آغاز شده، تا ۲۲ بهمن سال جاری ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان در گروه‌های مختلف اعم از کتابداران، کتاب دوستان اعم از پژوهشگران و دانشجویان، اساتید و... می توانند با مراجعه به سامانه ایده به نشانی www.idea.iranpl.ir ضمن ثبت ایده‌های خود، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در ایجاد بستر تعامل با ایده‌پردازانِ خلاق و دغدغه مندان ترویج فرهنگ خواندن یاری کنند.

در پایان جشنواره نیز به ۳ نفر از برگزیدگان در دو بخش «کتابداران» و «کتاب دوستان» جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =