دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

در دیدار دبیرکل نهاد با مادر شهیدان زین‌الدین عنوان شد؛

نقش اساسی کتابخانه‌های عمومی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی

دیدار مهدی رمضان دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با خانواده شهیدان زین الدین

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی خود به قم، با مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد عصر یکشنبه ۸ بهمن ماه با حضور در منزل شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین، با حاجیه خانم «زینت اسلام دوست» مادر این شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا تجدیدروحیه‌ای برای ما است و ما نیز همیشه ملتمس دعا از خدمت خانواده‌های معظم شهدا هستیم.

نقش اساسی کتابخانه‌های عمومی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی

وی پرداختن به موضوع ایثار و شهادت را جزء اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و افزود: در برنامه‌های فرهنگی که در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود و در کتاب‌هایی که مورد امانت و مطالعه اعضا قرار می‌گیرد، به صورت ویژه به موضوعات ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت توجه می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور کودک و نوجوان هستند و برای این سنین نیز کتاب‌های مؤثر و مفیدی در کتابخانه‌های عمومی سطح کشور ارائه می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: تلاش‌های خوبی خوشبختانه طی چند سال گذشته انجام شده و امیدواریم روز به روز در ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت مؤثرتر باشیم.

نقش اساسی کتابخانه‌های عمومی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی

حاجیه خانم «زینت اسلام دوست» مادر شهیدان زین‌الدین نیز در ادامه این دیدار مطرح کرد: کار در حوزه کتاب و کتابخانه بسیار مهم است و در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نقش اساسی دارد.

وی تأکید کرد: ما باید همه کارها را به خدا واگذار کنیم و او را کمک و مدد خود در انجام تکالیف و وظایف بدانیم؛ همه مردم و مسئولان لازم است تا راه امام خمینی(ره) را ادامه دهند و این کشور و انقلاب اسلامی را با همدلی و تلاش‌های جهادگونه به اوج خود برسانند.

مادر شهیدان زین‌الدین ابراز کرد: موفقیت‌های جوانان جمهوری اسلامی ایران مایه مسرت ما و همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران است؛ پیشرفت و رشد کشور در زمینه‌های مختلف همیشه رضایت‌بخش خانواده‌های شهدا بوده است.

وی تصریح کرد: امروز ولایت‌مدار بودن از اهمیتی بسیار بالایی در جامعه برخوردار است و ضرورت دارد همیشه پشتیبان ولایت فقیه و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب باشیم و ذره‌ای از راه و آرمان‌های امام و شهدا جدا نشویم.

نقش اساسی کتابخانه‌های عمومی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی

گفتنی است دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهدای چند جلد کتاب و قاب عکس شهید حاج قاسم سلیمانی، از صبر و مجاهدت‌های مادر شهیدان زین‌الدین قدردانی کرد.

نقش اساسی کتابخانه‌های عمومی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی

همچنین مادر شهیدان زین‌الدین کتاب «تنها زیر باران گریه کن»، که زندگینامه سردار شهید مهدی زین الدین است، را به دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم بود که پس از رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیار در ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۶۳ در مسیر کرمانشاه به سردشت توسط رژیم بعث عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین شهید مجید زین‌الدین مسئول اطلاعات و عملیات تیپ دو لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) که به همراه برادرش برای شناسایی منطقه عملیاتی از باختران به سمت سردشت در حرکت بودند، در منطقه دارساوین بر اثر کمین ضدانقلاب به شهادت رسید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 6 =