یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

مهدی رمضانی در دیدار کتابداران استان ایلام خبر داد؛

ایجاد سازوکار درجه‌بندی کتابخانه‌ها و کتابداران بر اساس عملکرد اولویت سال آینده نهاد است

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با کتابداران استان ایلام

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهارشنبه ۲ اسفند در سفر به استان ایلام با کتابداران و همکاران این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهارشنبه ۲ اسفند در سفر به استان ایلام با کتابداران و همکاران این استان دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور با عنوان اینکه حضور در استان‌ها در راستای رفع مشکلات و پیگیری دغدغه و مسائل مربوط به استان در حوزه کتابخانه‌هاست، اظهار داشت: همدل و همراه شدن و تشریک مساعی از دیگر اهداف سفرهای استانی است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهمی که در دوره مسئولیت در دستور کار قرار دادم و پیگیری‌های زیادی برای آن صورت گرفت، ارتقای هویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجموعه نظام مدیریتی کشور بود، اظهار داشت: اگر بخواهیم مسئله‌ای را مسئولان کشور بشناسند، باید آن را به خوبی معرفی کرد. در امتداد این مسیر، کتابخانه‌های عمومی و موقعیت کتابخانه‌ها به مسئله و دغدغه تبدیل شد.

رمضانی با عنوان اینکه کتابخانه‌های عمومی دارای ظرفیت بسیار خوبی است که در طول سالهای گذشته به خوبی مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است، افزود: در دولت سیزدهم کتابخانه‌های عمومی مورد اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و هیئت وزیران قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه ۱۰ بند مصوبه در حال بررسی برای ارسال به هیئت دولت برای تصویب است، افزود: هم‌اکنون در هیئت دولت و مجلس، رفع موانع قانونی برای تسهیل توسعه کتابخانه‌های عمومی در حال پیگیری است.

ایجاد سازوکار درجه‌بندی کتابخانه‌ها و کتابداران بر اساس عملکرد اولویت سال آینده نهاد است

دبیرکل نهاد با بیان اینکه در حوزه معیشتی همکاران چندین مطالبه وجود داشت که همگی پیگیری و انجام شد، افزود: فوق‌العاده ویژه مناطق جنگی، مرزی و کمترتوسعه‌یافته و تعجیل در ارتقای رتبه و طبقه از این موارد بود که در خصوص همکاران مشمول اعمال شد. افزایش فوق‌العاده ویژه تا 50 درصد نیز با پیگیری مستمر از سخت‌ترین مسیر ممکن محقق شد.

وی جایگاه کتابدار و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را رفیع، و خدمت در این عرصه را افتخارآمیز عنوان کرد و گفت: کتابداران در جامعه اثرگذارند؛ اگر مشکلات و نقص‌هایی نیز وجود دارد باید برای رفع آن تلاش کرد.

رمضانی با عنوان اینکه کتابخانه‌های عمومی ظرفیتی مهم در کشور است که خوب شناسانده نشده بود، بیان داشت: یکی از مزیت‌های شناساندن هویت کتابخانه‌ها در نظام اداری کشور با توجه به اهتمام ویژه دولت مردمی این است که مسئولین متوجه جایگاه این نهاد و خدمات آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه به سمت حل شدن مسائل حرکت می‌کنیم، افزود: ما دغدغه همکاران را داریم و در ادامه مسیر بر اساس ابلاغاتی که دولت داشته است پرداخت ها به سمت کارآمدی و کار آیی حرکت خواهد کرد.

عضو هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی با عنوان اینکه اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال آینده حرکت به سمت افزایش کارآمدی خواهد بود، خاطرنشان کرد: این کار در دو سطح باید انجام شود؛ اول درجه‌بندی همکاران از حیث کارکرد و دوم درجه‌بندی کتابخانه‌ها از حیث کارکرد. این درجه‌بندی مبنای دریافت امکانات در کتابخانه و پرداخت‌های تشویقی به کتابداران خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست کتابداران و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، مطالبات و سؤالات خود را مطرح و دبیرکل نهاد پاسخگوی همکاران بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 10 =