دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

دبیرکل نهاد در دیدار با کتابداران استان کرمانشاه تأکید کرد؛

پیگیری تکمیل پروژه‌های کتابخانه مرکزی استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم

دیدار و گفتگوی مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با کتابداران استان کرمانشاه

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پنج‌شنبه ۳ اسفندماه در سفر به استان کرمانشاه با کتابداران و کارکنان این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پنج‌شنبه ۳ اسفندماه در سفر به استان کرمانشاه با کتابداران و کارکنان این استان دیدار و گفتگو کرد.

مهدی رمضانی در این نشست ویژگی اخلاقی کتابداران را همانند معلمان توصیف کرد که نه فقط از سر وظیفه بلکه با علاقه، رغبت ، تعهد مشغول به کار هستند؛  به همین خاطر نزد جامعه دارای احترام خاص هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد تک تک زحمات و کارهای کوچک و بزرگ کتابداران هستیم، گفت: موقعیت کتابداران در جامعه مهم است و باید تلاش کنیم مجموعه کتابخانه‌ها را به دست‌اندرکاران بشناسانیم تا در تصمیمات آنها تأثیرگذار باشد و مسائل پیش روی نهاد برطرف شود.

دبیرکل نهاد به تأکید رئیس جمهور بر گسترش و تعمیق کارهای فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته سندهای مهمی در دولت و مجلس در حوزه کتابخانه‌های عمومی تدوین شده که در آستانه تصویب است.

وی در خصوص توسعه کتابخانه سیار در روستاها و مناطق صعب‌العور نیز به دستور رئیس جمهور به اختصاص ۵۰۰ دستگاه خودرو اشاره کرد و گفت: این اقدام با پیگیری وزیر فرهنگ و وزیر صمت از محل مسئولیت اجتماعی خودروسازان انجام می‌شود که امیدواریم اولین گروه خودروها تا پایان سال تحویل شود.

پیگیری تکمیل پروژه‌های کتابخانه مرکزی استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم

رمضانی در مورد بازسازی و احداث کتابخانه‌های مناطق زلزله‌زده گفت: متأسفانه پرونده بازسازی مناطق زلزله‌زده بسته شده اما نهاد این موضوع را پیگیری خواهد کرد. در نشست صبح امروز با استاندار محترم نیز در این خصوص گفتگو شد.

وی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان به روند قانونی آن اشاره کرد که پیگیری‌ها برای برگزاری آزمون از سازمان اداری و استخدامی در جریان است.

رمضانی تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی کرمانشاه را از مطالبات جدی عنوان کرد که پروژه آن پیش از خیلی از استان‌هایی که در حال حاضر دارای کتابخانه مرکزی هستند آغاز شده است.

وی افزود: تمام پروژه‌های کتابخانه مرکزی در کشور فعال است و با دستور رئیس جمهور برای تأمین اعتبار این پروژه‌ها امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد. در خصوص کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز در گفتگو با استاندار محترم روش‌های تأمین مالی و تسریع در تکمیل پروژه بررسی شد.

دبیرکل نهاد همچنین در خصوص وضعیت مسکن کتابداران و همکاران گفت: حدود یک سوم همکاران مستأجر هستند که در قالب نهضت مسکن ملی استان‌ها پیگیری برای کمک به ایشان در جریان است.

در بخش دیگری از این نشست صمیمی برنامه ارزیابی عملکرد کتابداران و درجه‌بندی کتابخانه‌ها بر این اساس، طرح «مأموریت کتابخانه من» برای واگذاری مدیریت کتابخانه‌ها به کتابداران فعال، اعمال فوق‌العاده ویژه مناطق جنگی، مرزی و کمترتوسعه‌یافته، تعجیل در رتبه و طبقه، اصلاح قانون تأسیس نهاد و دیگر مباحث درون سازمانی مطرح شد و رمضانی آنها را برای همکاران تشریح کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =