شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

با تقدیر از برگزیدگان؛

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در یاسوج برگزار شد

رضوی یاسوج

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیریت کانون های خدمت رضوی در استان، مدیران استانی و شهرستانی ، کتابداران و برگزیدگان بخش های مختلف در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضورآیت الله سید نصیر حسینی،  نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج؛ سید جواد هاشمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار؛ محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ ستار هدایت خواه،  مدیریت کانون های خدمت رضوی در استان؛ مدیران استانی و شهرستانی ، کتابداران و برگزیدگان بخش های مختلف در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(رهه) یاسوج برگزار شد.
محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به اینکه برگزاری هرساله جشنواره کتابخوانی رضوی توسط کتابخانه های عمومی با هدف آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا(ع) و همچنین انس و محبت مردم به حضرت و آشنایی با سبک و سیره ائمه معصومین(ع) از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌پذیرد گفت: در دوزادهمین دوره این جشنواره که امسال برگزار شد 16 هزار نفر از مردم فرهنگ دوست استان در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کرده بودند که نسبت به سال گذشته تعداد شرکت کننده 20 درصد افزایش داشته است.

جبارنژاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در انواع قالب‌های هنری، قصه گویی، معرفی کتاب، داستان، شعر و همچنین هنرهای دیجیتال به شیوه‌های فردی، خانوادگی و گروهی در رده‌های سنی مختلف را از جذابیت‌های این دوازدهمین دوره جشنواره عنوان نمود که سبب شده تا همه مردم بتوانند از برکات معنوی و معارف رضوی این جشنواره بهره‌مند شوند.

جبارنژاد تصریح کرد:جشنواره فرهنگی رضوی رویداد جریان سازی است که گروه های مختلف سنی به عشق امام رضا (ع) در آن شرکت می کنند.

ستار هدایت خواه، مدیریت کانون های خدمت رضوی در استان نیز در این آیین با اشاره به اینکه واژه کتاب ۲۵۵مرتبه در کتاب آسمانی قرآن آمده تاکید کرد که این امر نشان دهنده اهمیت مطالعه است.

 هدایت خواه، با یادآوری اهمیت مطالعه در هر جامعه ای گفت: تعمیق اندیشه تنها در سایه کتابخوانی امکان پذیر است‌.
آیت الله سید نصیر حسینی، امام جمعه یاسوج نیز در این آیین گفت: فرهنگ کتابخوانی باید از دوره کودکی و نوجوانی در بین نسل جوان آغاز شود.

حسینی با اشاره به اینکه بشر هر چه دارد از کتابت علوم مختلف است تاکید کرد: دانش آموزان باید در کنار کتاب های درسی مطالعات دیگری هم داشته باشند.

گفتنی است در دوازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی، بیش از 16  هزار نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرده بودند که طی آئین اختتامیه‌، 2 برگزیده در سطح ملّی و 144 منتخب استانی از بخش‌های پویش کتابخوانی، چهارگزینه‌ای، هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، دست‌سازه، داستانک، خانوادگی و مکتوب ویژه‌ی زندانیان تجلیل شدند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 15 =