شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی؛

کتابخانه های عمومی از مراکز مهم فرهنگی در کشور هستند

بازدی نماینده شهرستان رودبار از کتابخانه مرکزی رشت

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در جریان گفتگو با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت کتابخانه های عمومی را از مراکز مهم فرهنگی در کشور و از ارگان های اثرگذار دانست که نقش بسیاری در آموزش و توسعه دانش ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی شنبه (۲۶ اسفند) با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن گفتگو با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت نیز بازدید و در جریان پیشرفت پروژه و اقدامات مختلف مجموعه کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت.

کتابخانه های عمومی از مراکز مهم فرهنگی در کشور هستند

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در این گفتگو کتابخانه های عمومی را از مراکز مهم فرهنگی در کشور و از ارگان های اثرگذار دانست که نقش بسیاری در آموزش و توسعه دانش ایفا می کنند.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه امروز کتابخانه های عمومی ما باید در سطح کلان، جامعه بویژه جوانان و نوجوانان را به سمت جایگاه واقعی خود و بسوی کمال هدایت کنند، اقدامات مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی در دوره جدید را حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور در حوزه فرهنگی دانست.

چگینی توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و بویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی کرد و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد. وی تعیین تکلیف اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت پس از گذشت ۲۳ سال از آغاز ساخت آن را از ضرورت های مهم در استان گیلان دانست و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسئولین امر تکمیل و برای تجهیز به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس در پایان از آمادگی خود برای رفع مشکلات در مسیر تکمیل کتابخانه مرکزی رشت از مسیر گفتگو با مسئولین ارشد کشور و استان خبرداد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع کتابخانه و نقش کلیدی این مرکز، هرگونه سرمایه گذاری در آن موجب رشد و توسعه کشور و جلوگیری از آسیب های احتمالی در آینده خواهد شد.

کتابخانه های عمومی از مراکز مهم فرهنگی در کشور هستند

تقوی: تکمیل کتابخانه مرکزی رشت ۳۰ درصد سرانه مطالعاتی در گیلان را افزایش خواهد داد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در ادامه با برشمردن ویژگی های کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین مرکز فرهنگی در استان به ارائه بیش از ۶۰ خدمت جدید کتابخانه ای در این مرکز اشاره کرد و گفت: در صورت اتمام و بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت، ۳۰ در صد به سرانه های مختلف مطالعاتی در استان افزوده خواهد شد.

یاسر تقوی با بیان اینکه امروز کتابخانه های عمومی در شهر رشت برای جلب رضایت مردم تا پاسی از شب به ارائه خدمات کتابخانه برای مشتاقان کتاب و مراجعین می پردازند، از آمادگی مجموعه خود برای هرنوع همکاری برای تکمیل کتابخانه مرکزی و در اختیار قراردادن امکانات آن برای مردم استان خبرداد.

وی در پایان به وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان رودبار پس از رشت بیشترین فضای مطالعاتی را در اختیار مردم و مراجعین قرار داده است و تنها مشکل در این شهرستان عدم وجود کتابخانه در شهر بره سر می باشد که این موضوع نیز مستلزم هم افزایی بیشتر میان مسئولین این شهرستان است.

گفتنی است مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی پس از این گفتگو با همراهی یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت بازددید و در جریان پیشرفت پروژه و فعالیت های مختلف مجموعه کتابخانه های عمومی در مسیر بهره برداری کامل این پروژه مهم فرهنگی قرار گرفت.

کتابخانه های عمومی از مراکز مهم فرهنگی در کشور هستند

کتابخانه های عمومی از مراکز مهم فرهنگی در کشور هستند

کتابخانه های عمومی از مراکز مهم فرهنگی در کشور هستند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 13 =