سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت؛

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کوهدشت تقدیر شدند

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کوهدشت

در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، از برگزیدگان جشنواره رضوی این شهرستان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت به ریاست محمد مرادی، فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه؛ سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ میثم زندیه شیرازی، معاون اداره کل؛ حسین فلاح کردی، و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان کوهدشت در این جلسه بر ضرورت به روزرسانی منابع اطلاعاتی در ‌های عمومی تأکید کرد و اظهار داشت: با وجود گسترش تبادل اطلاعات در فضای مجازی، هنوز هیچ چیزی نتوانسته جایگزین کتاب و کتابخوانی شود. فرهنگ زیربنای امور مختلف جامعه بوده و برای اینکه ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه حل شود، باید مطالعه را در جامعه گسترش دهیم.

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی توجه نهادینه سازی کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را یادآور شد و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم عموم مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهیم باید از همان دوران کودکی عادت به مطالعه را در آنان شکل دهیم.

وی همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را وظیفه همه مسئولین دانست و همکاری آن ها با نهاد کتابخانه های عمومی در این زمینه را خواستار شد.

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کوهدشت تقدیر شدند

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان بیان داشت: شهرستان کوهدشت از پیشینه باستانی و فرهنگی بسیار غنی برخوردار بوده به گونه‌ای که علما و اندیشمندان بزرگی متعلق به این دیار هستند. مردم کوهدشت همواره برای مقوله فرهنگ به‌ویژه کتاب و کتابخوانی اهمیت قائل شده و توسعه کتابخانه‌های عمومی از دغدغه‌های مهم مردم این شهرستان است.

سید سجاد راستخانه توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی شهرستان را بسیار ضروری دانست و افزود: استقبال مردم کوهدشت از کتابخانه های عمومی مطلوب ارزیابی شده، از این رو تسریع در روند تکمیل پروژه های کتابخانه ای در این شهرستان از جمله پروژه بوستان شهید بهشتی و همچنین پروژه شهر گراب از توابع شهرستان کوهدشت، یکی از شهر های بدون کتابخانه استان، مورد انتظار است.

وی همچنین گفت: در صورت تکمیل ساختمان کتابخانه های مذکور توسط دستگاه مجری، این اداره کل آمادگی لازم جهت تجهیز آنان در کمترین زمان ممکن و با بهترین امکانات را خواهد داشت.

همچنین فرماندار شهرستان کوهدشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر دو واژه دانش و پژوهش تأکیدات ویژه داشته‌اند، گفت: درون‌مایه و هسته اصلی دانش و پژوهش، مطالعه بوده و رعایت این نکته، زمینه پیشرفت را فراهم خواهد ساخت. تفکر نیز از طریق مطالعه ایجاد شده و مطالعه منابع مکتوب در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

محمد مرادی ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم بوده و باید یقین داشته باشیم، آسیب‌های اجتماعی و حتی مشکلات اقتصادی با ترویج کتاب و کتابخوانی رابطه معکوس دارد. مطالعه از اولین شروط و لازمه آغاز هر کاری بوده و باید در همه ابعاد زندگی مدنظر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: پروژه ساخت کتابخانه عمومی درجه یک شهر کوهدشت با پیشرفتی در حدود ۴۵ درصد و همچنین پروژه ساخت کتابخانه شهر گراب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرستان بوده است. در حال حاضر این دو پروژه فعال بوده و تسریع در تکمیل آنها با جدیت دنبال خواهد شد.

تسریع در تکمیل ساخت کتابخانه های عمومی در حال ساخت شهرستان، مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی و تقویت منابع کتابخانه های عمومی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان کوهدشت تقدیر به عمل آمد.

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کوهدشت تقدیر شدند

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کوهدشت تقدیر شدند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 3 =