چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس؛

توسعه کتابخانه‌ها از اولویت‌های کاری من در مجلس خواهد بود

دیدار با نماینده منتخب مجلس

محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با محمد بهرامی سیف آباد، نماینده منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ابلاغ پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با محمد بهرامی سیف آباد، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اعتلای فرهنگ کتاب و حمایت از کتابخانه های عمومی، بیان داشت: نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی می توانند علاوه بر دفاع از اصلاح قوانین نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مشکلات کتابخانه های استان، که نبود اعتبار برای راه اندازی پروژه کتابخانه مرکزی از آن جمله است، را در صحن علنی مجلس مطرح کنند و تلاش برای رفع چنین مشکلاتی را به یکی از اولویت های فرهنگی خود تبدیل کنند.

جبارنژاد نبود کتابخانه مرکزی در استان را یکی از مهم ترین مشکلات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) یاسوج به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان از سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کرد و از سال گذشته برای تبدیل شدن به کتابخانه مرکزی استان وارد فاز بازطراحی شده است. مرحله اول این بازطراحی با سختی های فراوان به پایان رسیده و برای فازهای بعدی بازطراحی نیازمند توجه و همت همه مسئولان استان به خصوص نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی است.

جبارنژاد در بخش دیگری از سخنانش ضمن معرفی دستاوردها و خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی اذعان داشت: کتابخانه‌ها از کارکرد سنتی خود پا را فراتر گذاشته و به مراکزی چندمنظوره برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تبدیل شده‌اند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، محافل ادبی، کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه و ایجاد فضاهایی برای کودکان و نوجوانان سعی در افزایش سطح خدمات و جلب رضایت حداکثری دوستداران کتاب دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی و لزوم حمایت نمایندگان مجلس از این طرح پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس می توانند در سطح ملی پیگیر مسائل و مشکلات کلان کتابخانه ها باشند و با اصلاح این قانون کمک بزرگی به ارتقای کیفیت فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی و بهبود شرایط معیشتی کتابداران کنند.  

در ادامه محمد بهرامی سیف آباد، نماینده منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مذکور در خصوص حمایت های همه جانبه از کتابخانه ها قول مساعد داد.

بهرامی سیف آباد نقش کتابخانه ها به عنوان یک نهاد مهم در رشد فرهنگی و اجتماعی و ارتقا سطح آگاهی جامعه را بی بدیل دانست و گفت: تجهیز و توسعه فضای مطالعه و کتابخوانی یکی از نشانه های توسعه جوامع محسوب می شود و برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی با اشاره به دوران خدمت خود در شهرداری یاسوج گفت: با مبحث نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری به واسطه حضور چندساله در سمت شهردار شهر یاسوج کاملاً آشنا هستم و معتقدم  برخی مشکلات کتابخانه های عمومی با پرداخت همین سهم نیم درصدی رفع خواهد شد و شهرداری ها نباید در این مورد قصور کنند تا قشر کتابدار با حمایت‌های قانونی و معنوی بتوانند با انگیزه و توانمندی بیشتری به ارائه خدمات خود ادامه دهند. مجلس باید در کنار افزایش بودجه و منابع مالی کتابخانه‌های عمومی، به تصویب قوانینی بپردازد که از حقوق کتابداران در برابر چالش‌های شغلی و اجتماعی حمایت کند و تصویب قوانینی برای وصول آسان همین سهم نیم درصد یکی از راه های احقاق حق کتابداران و کتابخانه های عمومی است.

نماینده منتخب مرکز استان در پایان توسعه زیرساخت های فرهنگی در حوزه انتخابیه اش را از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگ خود دانست و افزود: کتابخانه مرکزی استان، شناسنامه فرهنگی استان است. در خصوص رفع مشکلات بازطراحی این پروژه و همچنین مطالبات کتابداران به جد تلاش خواهم کرد و امیدوارم در هر دو مورد به نتیجه مطلوب برسیم.

اهدای لوح تبریک دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نماینده منتخب مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی پایان بخش این دیدار بود.

توسعه کتابخانه‌ها از اولویت‌های کاری من در مجلس خواهد بود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =