چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

در نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم مطرح شد؛

کتابخانه‌های عمومی پاتوق هنرمندان صنایع دستی و کسب‌وکارهای کوچک می‌شود

نشست مشترک مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در دیدار با علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر ظرفیت های کتابخانه های عمومی استان در حوزه ترویج و معرفی کسب و کارهای کوچک تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های کتابخانه های عمومی استان و برگزاری همایش بین المللی «کتابخانه های عمومی و کسب و کار های کوچک» گفت: استان قم دارای ۵ کتابخانه روستایی در مناطقی همچون روستای نایه، فردو، طایقان، صرم و مبارک آباد و همچنین کتابخانه هایی در بخش ها و شهرستان های کهک، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان است که می توان از این ظرفیت ها در جهت معرفی صنایع دستی و فعالیت های گردشگری بهره برد.

وی در ادامه تأکید کرد: همچنین در شهر قم نیز کتابخانه مرکزی قم با بیش از ۱۱ هزار نفر عضو و حضور در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) می تواند ظرفیت ویژه ای برای ایجاد نمایشگاه های کسب و کارهای کوچک باشد که همکاری دو سازمان در این زمینه می تواند به رونق کسب و کارهای کوچک و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی استان منجر شود.

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این دیدار گفت: صنایع دستی نیاز به بازار دارد و در استان قم با فقر بازارچه های دائمی صنایع دستی روبرو هستیم که ظرفیت ویژه کتابخانه های عمومی می تواند در بهبود این وضعیت مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی به جهت اینکه محل مراجعه عموم مردم و فرهیختگان است، پاتوق خوبی برای هنرمندان و صاحبان مشاغل خانگی خواهد بود و امیدواریم با بهره گیری از بخش خصوصی در اجرای این طرح، گامی در جهت بهبود وضعیت صنایع دستی و کمک به هنرمندان برداریم.

در پایان این نشست، توافق های لازم در جهت انجام نشست های بعدی در راستای عملیاتی شدن همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حضور کارگزاران برگزیده استان انجام شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 6 =