پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

محفل شعر «وصال» در یاسوج برگزار شد

محفل شعر وصال

محفل ادبی شعر وصال همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان و معاونت فرهنگی ورزش و جوانان استان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، محفل شعری «وصال» به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محمد عبدالحسینی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان و جمعی از شاعران و علاقمندان به شعر و ادب در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد.

محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این محفل با بیان اینکه نشست ها و محافل فرهنگی باید تداوم داشته باشد، گفت: در اسلام ازدواج آسان است اما به آن غل و زنجیر بسته‌ایم که سخت به نظر می‌رسد.

جبارنژاد تصریح کرد: سنت‌های اصیل شعر را به سرچشمه تشبیه می‌کند، شاعر کسی است که در میانه این سرچشمه می‌ایستد و تذکر می دهد.

وی با بیان اینکه شاعران سبب تفکر و تذکر می‌شوند تا بتوانند در جامعه اثرگذار واقع شوند، گفت: باید شاعرانی که شعر فاخر سروده‌اند اما شعرشان کمتر مورد توجه قرار گرفته شده را در چنین محافلی دعوت کنیم تا شعر آنها دیده شود.

محمد عبدالحسینی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، گفت: یکی از رسالت‌های مهم ورزش و جوانان پرداخت به ازدواج جوانان است که سه رویکرد مهم با این عنوان در استان دنبال می‌شود.

محمد عبدالحسینی با اشاره به حمایت‌های مالی و اقتصادی از جوانان برای تسریع ازدواج بیان کرد: پرداخت وام ازدواج و مسکن مورد نیاز جوانان در قالب‌های مختلف پیگیری و حمایت می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مشاوره‌های ازدواج در شکل گیری و پایداری ازدواج، اظهار کرد: برای فرهنگ سازی باید ظرفیت‌های مختلفی از نهادها و افراد به پای کار بیایند.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شناخت شاعران و معرفی شعر آنان به رشد قدرت فرهنگ سازی کمک می‌کند.

عبدالحسینی در پایان گفت: می توان با زبان شعر در مسئله ازدواج از مسئولین مطالبه کرد.

گفتنی است، شاعران مطرح استان از جمله سیدغفار موسوی، رحمت الله رسولی مقدم، حیدر جهان‌کهن، سحر شریفی، حمید حسینیان، سیدمحسن مظلومی و سیداکبر سلیمانی نیز در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

محفل شعر «وصال» در یاسوج برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 9 =