پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴

با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی انجام شد؛

گرامیداشت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

image-20240626122352-5.jpeg

برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه های عمومی شهید علیپور یونسی بجستان، شهید مطهری و شهید ابدی شهری گناباد، شهدای سلطان آباد خوشاب، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه های عمومی شهید علیپور یونسی بجستان، شهید مطهری و شهید ابدی شهری گناباد، شهدای سلطان آباد خوشاب، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار خراسان رضوی برگزار شد.

مسابقه نقاشی ویژه کودکان در کتابخانه شهید علیپور یونسی شهرستان بجستان برگزار شد

صدیقه دانشور، مسئول کتابخانه عمومی شهید علیپور یونسی شهرستان بجستان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر گفت: برگزاری مسابقات با موضوعات و محوریت های مختلف می تواند افراد را هرچه بیشتر به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی بکشاند؛ چراکه هر مسابقه فارغ از نوع آن به اطلاعات در مورد آن موضوع نیاز دارد. در همین راستا و با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان با فلسفه عید قربان و عید غدیر و فرهنگ امامت و ولایت مسابقه نقاشی ویژه کودکان برگزار شد. علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۶ تیرماه سالجاری به کتابخانه تحویل دهند.
دانشور تصریح کرد: در پایان به سه اثر برگزیده به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

گرامیداشت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

آغاز ثبت نام کارگاه های آموزشی در کتابخانه شهید ابدی گناباد

دوره های آموزشی شامل «داستان نویسی»، «نقاشی»، «خوشنویسی»، «نقاشی روی سفال»، «تابلوهای دکوراتیو» و «کار با نمد» برای برگزاری در کتابخانه عمومی شهید ابدی شهری شهرستان گناباد پیش بینی و ثبت نام آن آغاز شده است.
گفتنی است، برخی از این کارگاه ها برای اعضای فعال کتابخانه شامل تخفیف ویژه است.

گرامیداشت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

اجرای دومین دوره تربیت مربی طرح قرآنی «قرآن بانو» در گناباد

دومین دوره تربیت مربی طرح قرآنی «قرآن بانو» ویژه بانوان ۱۸ تا ۵۰ سال با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا در کتابخانه های عمومی شهید مطهری و شهید ابدی شهری و با حضور اساتید برجسته‌ قرآنی از مشهد مقدس برگزار می شود.

گرامیداشت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

نشست شعرخوانی به همت محفل ادبی فکرآرا کتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد شهرستان خوشاب برگزار شد

فاطمه حسن آبادی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای سلطان آبادی شهرستان خوشاب ضمن گرامیداشت دهه‌ی ولایت و امامت، گفت: دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلیگاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد. لذا باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش‌های آن را به نسل های جدید منتقل کنیم.

در ادامه مرضیه سلطان آبادی، دبیر محفل ادبی فکرآرا  کتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد شهرستان خوشاب نیز گفت: غدیر، تکمیل کننده‌ بعثت همه‌ ‌انبیا است که اگر این روز بزرگ نبود، رسالت پیامبران ناقص می‌ماند؛ لذا در هنگام ابلاغ ولایت، با بالا بردن دست امام علی (ع) توسط پیامبر ‌(ص)،   آیه «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» نازل می‌شود. ‌

در پایان هر یک از شاعران حاضر در جلسه به خوانش اشعار خود با محوریت دهه امامت و ولایت پرداختند:
نسیم می وزد اینک پیام باران است
رسیده وعده باران که جان فراوان است
حنا که بست، به دست و پای قربانی
زمان نوشت که امروز، روز قربان است ...
سیدجلیل حسینی

 عید قربان است قربانیم کن
مطلع یک شعر طوفانیم کن
می چکد از ربنا هایم عطش
در نگاه خویش زندانیم کن‌
در طواف کعبه ی ابروی خود
مست از یک جرعه حیرانیم کن ... 
سیدحسن کیخسروی

گرامیداشت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

شب شعر «برکرانه ی غدیر» به همت محفل ادبی مشکات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار برگزار شد

در این نشست معصومه فلاحی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، حضور ارزشمند شاعران برجسته و علاقمندان را در محافل ادبی و مناسبت های آیینی را یک سرمایه گذاری فرهنگی و غنی برای آیندگان دانست و گفت: کتابخانه ها به عنوان نهادی فرهنگی با استفاده از ظرفیت محافل ادبی همیشه نگاه ویژه ای به برنامه های فرهنگی با حضور شاعران و ادیبان بومی داشته اند. تلاش ما بر این است تا باری دیگر زمینه رونق فرهنگ و ادب را به واسطه کتاب و کتابخوانی فراهم سازیم.

در ادامه جواد جعفری نسب، دبیر محفل ادبی مشکات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار نیز ضمن قدردانی از فعالیت های فرهنگی انجام شده در کتابخانه ها و تبریک عید سعید غدیرخم، گفت: غدیر بزرگترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت حضرت رسول اکرم (ص) است، به همین واسطه از این رویداد مهم به عنوان «عیدالله الاکبر» یاد می شود.

در ادامه هر یک از شاعران به خوانش برخی از اشعار خود با محوریت عید سعید غدیرخم پرداختند.

گرامیداشت هفته ولایت و امامت و آغاز فصل تابستان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 6 =