چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد؛

توسعه فرهنگی استان نیازمند توجه جدی فرمانداران به حوزه کتاب و کتابخانه‌ها از مسیر انجمن کتابخانه‌های عمومی است

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با استاندار خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با توسعه زیرساخت ها باید فرهنگ کتابخوانی جامعه نیز ارتقا یابد و در همین راستا با هدف توسعه فضای کتابخانه ای و فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرمانداران باید نسبت به برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ها اهتمام داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی، مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی به تشریح وضعیت کتابخانه های عمومی استان پرداخت.

محمدرضا حسین‌نژاد در این دیدار اظهار داشت: اگر فرمانداران قدر کتاب را بدانند به برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها اهتمام خواهند داشت و همچنین با هدف ارتقای وضعیت فرهنگ مطالعه استان باید اعتبارات پیش‌بینی شده از سوی شهرستان‌ها برای حوزه کتابخانه‌های عمومی استان مناسب باشد.

وی در خصوص احداث کتابخانه در شهر آوا در شهرستان سملقان و پیش قلعه مرکز شهرستان مانه، گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از طریق تعامل با شوراهای شهر مربوطه زمین مورد نیاز را تأمین کند و از محل اعتبارات استانی برای شروع این دو پروژه ۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی همچنین بر اجرای فاز دوم پروژه کتابخانه مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد تأکید کرد و اظهار داشت: با هدف تحقق این امر شهرداری و شورای شهر بجنورد باید همکاری‌های لازم را در داشته باشند.

تعیین تکلیف وضعیت سند مالکیت کتابخانه عمومی علامه دهخدا بجنورد و بررسی مشکلات مربوط به کتابخانه مرکزی اندیشه شهرستان شیروان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

توسعه فرهنگی استان نیازمند توجه جدی فرمانداران به حوزه کتاب و کتابخانه‌ها از مسیر انجمن کتابخانه‌های عمومی ست

توسعه فرهنگی استان نیازمند توجه جدی فرمانداران به حوزه کتاب و کتابخانه‌ها از مسیر انجمن کتابخانه‌های عمومی ست

توسعه فرهنگی استان نیازمند توجه جدی فرمانداران به حوزه کتاب و کتابخانه‌ها از مسیر انجمن کتابخانه‌های عمومی ست

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =