جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

فرماندار ایرانشهر در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

لزوم توجه ویژه به استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها در راستای ترویج کتابخوانی

فرماندار ایرانشهر

فرماندار ایرانشهر در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید به ظرفیت های موجود در شهرستان ها توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، مهدی جهان تاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان طی سفر به جنوب استان با هدف بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی با مهرداد جهاندیده، فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در این دیدار گفت: برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه باید معیارهای مختلفی را در نظر و توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت ها داشته باشیم. استفاده از فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی و اشاعه فرهنگ مطالعه می تواند در تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به کتابخوانی مؤثر باشد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان، خواستار استفاده از ظرفیت شهرستان ها و تمرکززدایی از مرکز استان در انجام امور شد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین پراکندگی جمعیتی استان در روستاها متمرکز است باید برای ارائه خدمات کتابخانه ای در روستاها برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

وی ادامه داد: جامعه نخبگانی خوبی در ‌شهرستان وجود دارد که می توان از این ظرفیت هم بهره برد.

مهدی جهان تاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تبدیل کتابخانه به باشگاه فرهنگی و اجتماعی و برگزاری کلاس های آموزشی در کتابخانه ها را از مهمترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و کمک به ایجاد کسب و کارهای کوچک عنوان کرد.

وی افزود: با هم افزایی و تعامل با سازمان های مختلف امروز کتابخانه های ما از حالت صرف امانت کتاب خارج و به مراکز مشاوره ای تبدیل شده اند و خدمات مختلفی در کتابخانه های عمومی ارائه می شود.

جهان تاب بازطراحی کتابخانه های عمومی را یکی از عوامل جذب مخاطب عنوان کرد و افزود: با ارائه خدمات جدید، مراجعه مردم به کتابخانه ها بیشتر شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: دستگاه ها با هم افزایی می تواند بسیاری از گره ها را باز کنند. کار فرهنگی و سرمایه گذاری در آن می تواند خیلی از مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی را مرتفع کند و در خیلی از زمینه های اجتماعی به مردم کمک کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =