پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

در راستای تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شد؛

آغاز برگزاری جلسات مشاوره روانشناسی در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان

آغاز برگزاری جلسات مشاوره روانشناسی در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان

نخستین جلسات مشاوره روانشناسی رز (راه زندگی) در راستای اجرای طرح های آموزشی و کارگاهی با همکاری کمیته امداد در کتابخانه علامه طباطبایی بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، اولین جلسه مرکز مشاوره رز (راه زندگی) مطابق با تفاهم نامه فی مابین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی بهبهان برگزار شد.

در این کارگاه که با شرکت بانوان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، نسترن کمالی مقدم، مشاور کمیته امداد به آموزش مهارت نه گفتن، مدیریت استرس و اضطراب، مهارت حل مسئله و مهارت تصمیم گیری پرداخت. مقرر شد این کلاس ها به صورت هفتگی در کتابخانه علامه طباطبایی برگزار شود.

همچنین کارگاه روانشناسی مهارت های زندگی زناشویی و بهبود رابطه زوجین در کتابخانه علامه شیخ شوشتری، دومین جلسه از جلسات مشاوره روانشناسی راه زندگی با همکاری کمیته امداد بود. در این کارگاه که با هدف تجربه یک زندگی زناشویی شادتر و پایدارتر برای بانوان برگزار شد، سهیلا موری، روانشناس حوزه خانواده در خصوص یادگیری اصول و فنون صحیح ارتباط کلامی و غیرکلامی با همسر، آموزش روش های صحیح حل اختلافات و مشاجرات زناشویی، ارتقای صمیمیت و رضایت جنسی در زندگی مشترک و آموزش نحوه کنترل و مدیریت خشم، اضطراب و سایر احساسات مخرب در روابط صحبت کرد.

همچنین حجت الاسلام سیدمحمدحسین جعفرزاده نیز در مورد حجاب و نماز و تأثیر آن در زندگی نکاتی را متذکر شد.

در حاشیه این کارگاه، از کتاب هایی با موضوع خانواده و مهارت های زندگی زوجین نیز نمایشگاهی برپا شد تا بانوان با کتاب های مرتبط با این حوزه نیز آشنا شوند و بتوانند زندگی مشترک شادتری را با مطالعه کتاب تجربه کنند.

در انتهای هر دو جلسه شرایط عضویت، امانت و خدمات کتابخانه برای شرکت کنندگان تشریح شد و به عضویت کتابخانه درآمدند.

کارگاه روانشناسی در شوشتر

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 12 =