شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

کتابدار کتابخانه شهید مطهری خبر داد؛

آغاز اجرای کارگاه مشارکت اجتماعی نوجوانان (طرح مانا) در کتابخانه شهید مطهری فامنین

مانا شهید مطهری فامنین

کتابدار کتابخانه شهید مطهری از آغاز اجرای کارگاه مشارکت اجتماعی نوجوانان (طرح مانا) در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، زهرا رسولی، کتابدار کتابخانه شهید مطهری از اجرای کارگاه مشارکت اجتماعی نوجوانان(طرح مانا) با همکاری اداره بهزیستی شهرستان در این کتابخانه خبر داد.

وی گفت: طرح مانا که به اختصار از کلمه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران گرفته شده، به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می دهد. در این کارگاه‌ها مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می‌شود و شیوه تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می‌گیرند.

کتابدار کتابخانه شهید مطهری اظهار کرد: ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است. در مدت زمان اجرای طرح والدین درگیر بوده و باید فرزندان خود را در زمینه فراگیری مهارت‌های مختلف اجتماعی که در این طرح بیان می شود، همراهی کرده و حامی آنان باشند.

وی با اشاره به اهمیت حساس‌سازی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر در جامعه، تأکید کرد: این موضوع یکی از نگرانی ها و دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها است که باید با ارائه آموزش و رفتارهای درست به نوجوانان رفع شود.

گفتنی است، کارگاه مشارکت اجتماعی نوجوانان(طرح مانا) در کتابخانه با همکاری اداره بهزیستی شهرستان فامنین و مرکز مثبت زندگی با مربی‌گری پرستو کاظمی و مشارکت و حضور ۲۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۵ در کتابخانه شهید مطهری برگزار می‌شود.

آغاز اجرای کارگاه مشارکت اجتماعی نوجوانان (طرح مانا) در کتابخانه شهید مطهری فامنین

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =