پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با سیمای کرمانشاه؛

مرز خسروی تحولات چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است

بازدید دبیرکل

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از موکب های فرهنگی و خدمات رسان کتابخانه های عمومی در استان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ به همراه مدیران نهاد با همراهی محمدامین بهرامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، ضمن گفتگو با خبرنگار سیمای مرکز کرمانشاه از موکب های فرهنگی خدمات رسان کتابخانه های عمومی استان بازدید و با کتابداران و خادمین مواکب گفتگو کرد.

در این بازدید مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن آرزوی سلامتی برای خادمین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مواکب اربعینی سراسر کشور، بیان داشت: دستگاه‌های مختلف اقدامات خوبی برای اربعین انجام دادند که قطعاً نسبت به سال گذشته تغییرات چشمگیری در حوزه‌های فرهنگی داشته است.

وی ضمن قدردانی از استاندار کرمانشاه بیان داشت: مرز خسروی تحولات چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشته، تعداد مراجعه کننده‌ها به مرز هم بیشتر شده که تماماً حاصل زحمات مسئولین استان است و جا دارد از استاندار کرمانشاه تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار سیمای مرکز کرمانشاه بیان داشت: چند سالی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تمامی مرزهای غربی کشور به سمت عراق مواکب فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی به زائرین برپا می کند.

وی افزود: درست است که اولویت‌های خدمت به زائرین، اسکان، حمل و نقل، امنیت، تغذیه و... است، اما برای مسئله فرهنگ و پر کردن خلأ فرهنگی به خصوص برای کودکان و نوجوانان که می‌خواهند مشرف به کربلا شوند، در سفر اربعین لازم بود اقداماتی صورت بگیرد. نهاد در مراکز اقامتی در شهر کرمانشاه و هم در شهرهایی که در مسیر رسیدن به مرز خسروی هستند، برنامه‌های مفصلی در نظر گرفته است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در سال جاری شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه السلام» با موضوع غزه خوانی را برای موکب ها در نظر گرفتیم و هدف این بود که توجه مردم را به این موضوع سوق دهیم.

وی در تشریح برنامه های مواکب افزود: اقدامات فرهنگی شاید در مرحله اول به چشم نیاید اما اصل برپایی مواکب، یک حرکت و کنش فرهنگی اثرگذار در ایام اربعین است است. بهتر است ما محتوای این اقدام فرهنگی را در اختیار مردم قرار بدهیم. برای تولید این محتوا و تسهیل این فضا تا مرزها در کنار مردم هستیم.

مرز خسروی تحولات چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است

مرز خسروی تحولات چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است

مرز خسروی تحولات چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =