پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

مهدی رمضانی در ویژه‌برنامه «خلعت خدمت»؛

خدمت در نقطه صفر مرزی به زائران اربعین به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) امکان‌پذیر است

ویژه برنامه خلعت خدمت  در موکب چذابه

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ویژه برنامه «خلعت خدمت» در موکب کتابخانه های عمومی در مرز چذابه، گفت: خدمت در هوای گرم و نقطه صفر مرزی به زائران اربعین حسینی تنها به خاطر وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) امکانپذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، ویژه برنامه «خلعت خدمت» چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ علیرضا قزوه، شاعر آیینی و دیگر شاعران بومی اهل بیت علیهم السلام در موکب کتابخانه های عمومی استان خوزستان در مرز چذابه برگزار شد.

مهدی رمضانی در این مراسم با بیان اینکه در این مکان و در این فضا مجال صحبت نیست بلکه فضای عمل است و باید بهره برد، گفت: شاید در حالت عادی کسی حاضر نباشد در این هوای گرم محل کار خود را ترک کند و در این نقطه صفر مرزی خدمت کند؛ اما وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) چنین هم افزایی، همفکری و همدلی را به وجود می آورد که به این محل آمده و خدمت کنیم.

وی افزود: ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور تلاش کردیم از این قافله عقب نمانیم و در کنار سایر خدمات از قبیل اسکان، تغذیه، امنیت، حمل و نقل و بهداشت که عناصر اصلی هستند، به مسائل فرهنگی بپردازیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اضافه کرد: توجه به مسئله فرهنگ در مسیر پیاده روی اربعین، که کمتر به آن توجه شده یا در اولویت قرار نگرفته، به ویژه برای کودکان و نوجوانان امر مهمی است که نباید از آن گذشت؛ اقدامی که در این مسیر برای کودکی که همراه پدر و مادرش به زیارت می رود، خاطره خوشی ایجاد کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا حدی در این مسیر گام برداشته و در این چند سال که این اقدام صورت گرفته تلاش کردیم که به کیفیت برنامه ها بیفزاییم. از این فرصت استفاده و از تک تک همکارانم که در این مسیر گام برداشتند، تشکر می کنم.

در این مراسم علیرضا قزوه ضمن تشکر از برگزاری این مراسم به شعرخوانی پرداخت. در بخشی از این شعر در وصف حبیب ابن مظاهر از اصحاب امام حسین(ع) است آمده است:

گودال قتلگاه، پر از بوی سیب بود
تنها تر از مسیح، کسی بر صلیب بود

سرها رسید از پی هم، مثل سیب سرخ
اول سری که رفت به کوفه، حبیب بود!

مولا نوشته بود: بیا ای حبیب ما
تنها همین، چقدر پیامش غریب بود

مولا نوشته بود: بیا، دیر می شود
آخر حبیب را ز شهادت نصیب بود

مکتوب می رسید فراوان، ولی دریغ
خطش تمام، کوفی و مهرش فریب بود

اما حبیب، رنگ خدا داشت نامه اش
اما حبیب، جوهرش « امن یجیب» بود

یک دشت، سیب سرخ، به چیدن رسیده بود
باغ شهادتش، به رسیدن رسیده بود

گفتنی است، در پایان مراسم از کتاب «تماشای مشای» نوشته سبحان رضاپور رونمایی شد. این کتاب حاصل یادداشت های یکی از همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور در موکب مرز چذابه بود که در سال گذشته تجربیات حضور در موکب و تماشای گذر زائران اربعین حسینی را نگاشت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =