شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام؛

اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگی است

1

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به واسطه کتاب ها و محتوای آنها، می تواند در ارتقای شعور حسینی اثرگذاری زیادی در جامعه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مهران، اظهار داشت: با حفظ و ارتقای شعور حسینی در کنار شور حسینی، می توانیم مفاهیم اسلام را در بین تمام ادیان دنیا و تمام مردم جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه ما یک دستگاه فرهنگی هستیم، افزود: در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به واسطه کتاب ها و محتوای آنها، می توانیم در ارتقای شعور حسینی اثرگذاری زیادی در جامعه داشته باشیم. در همین راستا امسال برای سومین سال متوالی با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه السلام»، در تلاشیم در موکب امام رضا(ع) شهر مهران و در سه راه کارزان و سایر مواکب شهرستان های دیگر با برنامه‌های فرهنگی، خدمات متنوعی به زائران ارائه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین توجه ما به کودکان و نوجوانان است، گفت: برنامه‌هایی ویژه‌ ای برای این گروه سنی طراحی شده که در آشنا کردن آنها با این رویداد بزرگ فرهنگی اثرگذار است.

حیدری به اقدامات کتابداران در این مواکب اشاره کرد و گفت: پرده خوانی، آشنایی کودکان با اسامی و ویژگی‌های ۷۲ تن، چاپ ریسه، طراحی ریسه، طراحی پارچه اشک، معرفی کتاب‌هایی با مفاهیم عاشورایی و سایر برنامه‌های متنوع دیگر از جمله فعالیت های کتابداران در این موکب ها است. همچنین در این ایام گروه سرود دختران عاشورایی برای اجرای برنامه‌های مختلف تشکیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 6 =