شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

به همت ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد؛

آغاز فعالیت موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین)

شین

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه السلام» آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین - علی ابن ابی طالب) به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سردار کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)؛ علی هلشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدمنصور رجبی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ محمدعلی نظری، رئیس سازمان بسیج رسانه و جمعی از مدیران استانی با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه السلام» عصر دهم صفر ۱۴۴۶ آغاز به کار کرد.

آغاز فعالیت موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین)

موکب هنرمندان ایران و ایلام مستقر در سه‌راهی کارزان، کارخانه سیمان با آغاز فعالیت خود، مورد استقبال چشمگیر زائران اربعین حسینی قرار گرفته است. این موکب تا ۴ شهریور ماه به مدت ۱۰ روز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی فعالیت خواهد کرد.

آغاز فعالیت موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین)

این موکب با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی شامل ساخت پرچم در سه طرح یا حسین(ع)، یا زینب(س) و یا مهدی(عج) توسط کودکان و نوجوانان با نقش مُهر بر روی پارچه؛ پویش کتابخوانی و خوانش کتاب‌های مرتبط با واقعه کربلا، روز عاشورا و...؛ انجام دست سازه های اربعینی در موکب شامل ساخت دستمال اشک با عنایت به فضلیت گریستن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام و ساخت ریسه با استفاده از نام و ذکر اهل بیت علیهم السلام؛ اجرای پویش «برای مادران و کودکان وحشت زده غزه بنویس»؛ پویش «اذان به وقت کربلا» پخش اذان در موکب به وقت اذان ظهر و مغرب و اقامه نماز جماعت؛ پویش زیارت نیابتی از شهداء؛ رنگ‌آمیزی با طرح‌های محرم و عزاداری کودکان؛ قصه‌گویی برای کودکان از قصه‌‎های واقعه کربلا؛ پرده‌خوانی و نقالی؛ جمع‌خوانی از کتاب‌های منتخب توسط کودکان و نوجوانان؛ انجام کار فرهنگی با محوریت کتاب و واقعه عاشورا، اجرای برنامه های محفل قرآن و عترت و محافل ادبی و... میزبان زائران خواهد بود.

آغاز فعالیت موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین)

شایان ذکر است، در مجموعه موکب فرهنگی شین روزانه برنامه هایی نظیر اجرای تعزیه، نمایش های محیطی، پشت نویسی و شیشه نویسی خودرو، تور عکاسی هنرمندان، اجرای گروه سنج و دمام، قرائت شعر آیینی، اجرای سرود و آهنگ های انقلابی، کارگاه خوشنویسی، نقاشی و خوشنویسی، نمایشگاه های عکس و پوستر، پخش فیلم های عاشورایی از طریق سینما سیار، محافل انس با قرآن، اجرای مداحی و نوحه خوانی، تولید و انتشار کلیپ و موشن گرافیک و سایر برنامه های متنوع فرهنگی هنری و مذهبی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

آغاز فعالیت موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین)

این موکب در دومین سال متوالی در این مکان با همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی هنری استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری ایلام، انجمن سینمای جوان، انجمن های هنری نمایشی-تجسمی و انجمن خوشنویسان تا پایان اربعین حسینی برپا شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 8 =