شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا؛

۶۰ هزار جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا شد

60هزارجلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه های عمومی گیلان اهدا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از اهدای بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب در ۶ ماهه نخست سال جاری از سوی مردم و خیرین به ۸۵ باب کتابخانه عمومی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، به سنت حسنه اهدای کتاب توسط سیدحسین میرمجلسی به کتابخانه مرکزی رشت پرداخت.

یاسر تقوی این گنجینه ارزشمند را شامل کتب و نشریات متعدد و متنوع در زمینه‌های مختلف فرهنگ و تمدن ایران، اسلام و جهان، تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه، حکمت، سیاست، عرفان، ملل و نِحَل، فِرَق و احزاب، فرهنگنامه‌ها و دائره‌المعارف‌های گوناگون، ترجمه‌ها و تفسیرهای فارسی قرآن کریم و زمینه‌های مختلف تاریخ اسلام و مذهب شیعه، متون تاریخی و مجلات معتبر علمی و ادبی فارسی از آغاز تاکنون دانست.

وی عنوان کرد: همه این مجموعه در کتابخانه خصوصی این خیر در یک واحد آپارتمانی در یکی از برج های تهران نگهداری می شد که پس از رایزنی های یک ساله اکنون به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه برخی از کتاب های اهدایی به لحاظ ارزشی قابل قیمت گذاری نیست، اظهار کرد: برخی کتاب های این مجموعه که طی ۷۰ سال گردآوری شده کمیاب و نایاب است و نظیر آن را نمی توان در سایر کتابخانه ها یافت.

وی با اشاره به ارزش معنوی این کتاب ها گفت: بر اساس نظر کارشناسان ارزش این کتاب ها در مجموع بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اما برخی کتاب های این مجموعه به اذعان آنها قابل ارزش گذاری نیست و از نظر معنوی بسیار ارزشمند است.

تقوی تأکید کرد: مجموعه انتشارات میراث مکتوب این مجموعه بالغ بر ۵۰۰ جلد کتاب است و مجموعه سازی که در این کتابخانه انجام شده یک استثنا در کشور بشمار می‌رود. عموم علاقمندان به خصوص، پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و سایر مردم فرهنگ دوست استان به کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) می توانند از آن بهره مند شوند. اهدای کتاب، اهدای دانایی باید به جریان رسانه ای مستمر و غالب در فضای فرهنگی استان تبدیل شود و در این راستا محیط کتابخانه استان آماده است تا کتاب های اهدایی مردم را در کتابخانه ها دریافت کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار جلد کتاب از سوی مردم و خیرین به ۸۵ باب کتابخانه عمومی استان اهدا شد، در حالی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۱۵ هزار جلد کتاب از سوی خانه کتاب به مجموعه کتابخانه مرکزی رشت و ۱۵ هزار جلد کتاب از سوی خیرین و مردم به کتابخانه های عمومی استان اهدا شد. با ۳۰ هزار جلد کتاب اهدایی خیر لاهیجانی، مجموع کتاب های اهدایی به کتابخانه مرکزی استان گیلان و کتابخانه های عمومی استان  به ۶۰ هزار جلد رسیده است.

گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ هزار نسخه کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت گرفته شده و این استان با ۲۸ هزار مترمربع فضا، حدود ۷۰ هزار نفر عضو فعال دارد.

۶۰ هزار جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا شد

۶۰ هزار جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا شد

۶۰ هزار جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 8 =