جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

در ۵ ماه اول سال جاری رقم خورد؛

اهدای کتاب به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

اهدای کتاب

در ۵ ماه نخست سال جاری ۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی سراسر استان اهدا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، در ۵ ماه نخست سال جاری ۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی سراسر استان اهدا شد.

کاظم وفایی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای پویش های نذر کتاب، هر کتاب یک وقف و هر شهروند یک واقف، در سراسر کتابخانه های عمومی استان ۲۰ هزار جلد کتاب دریافت شد. از این تعداد ۱۵ هزار جلد به کتابخانه های شهری و ۵ هزار جلد به کتابخانه روستایی اختصاص داده شد. مردم با مشارکت در این طرح ها به گردش اطلاعات و کتاب در جامعه و همچنین غنی تر شدن منابع کتابخانه های استان کمک شایانی می کنند.

وفایی گفت: این کتاب ها بیشتر در سه بخش کمک درسی، کودک و عمومی بوده است.

وی افزود: مردم شهرستان های بیرجند با اهدای ۵۷۸۰ جلد کتاب در صدر اهداکنندگان و مردم شهرستان های فردوس  و درمیان هر کدام با اهدای ۳۲۰۷ و ۲۱۷۸ جلد کتاب در رده های بعدی هستند که نشان از توجه ویژه مردم این سه شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود ۸۵ کتابخانه و عضویت فعال ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه ها از مردم خواست، کتاب هایی که خواندند و می خواهند دیگران هم بخوانند را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند تا گردش اطلاعات در جامعه جاری باشد.

وفایی در پایان گفت: ما در کتابخانه های عمومی استان فرایندی پیاده سازی کردیم تا تمام کتاب های اهدایی در استان چرخش داشته باشد؛ به صورتی که اگر کتابی به یک کتابخانه اهدا شود که در آن جا موجود باشد، به مرکز مبادله منتقل می شود تا به کتابخانه ای برود که آن کتاب را ندارد، با این کار پوشش سراسری برای دسترسی به کتاب ها ایجاد کرده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 11 =