شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵

در آستانه هفته دفاع مقدس؛

نشست مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل برگزار شد

نشست با مدیرکل نشر ارزش های دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل به همراه جمعی از معاونین و کارشناسان ستادی با هدف طراحی برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و برنامه ریزی برای اجرا در هفته دفاع مقدس با مدیرکل کتابخانه های عمومی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه جمعی از معاونین و کارشناسان ستادی با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل و کارشناسان ستادی کتابخانه های عمومی استان دیدار و در خصوص طراحی برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و برنامه ریزی برای اجرا در هفته دفاع مقدس گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار با بیان اینکه بخش مهمی از منابع موجود در مخازن کتاب کتابخانه های عمومی به حوزه دفاع مقدس اختصاص یافته، اظهار داشت: در راستای پاسداشت دوران دفاع مقدس، یادمان های ویژه شهدا و دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی استان ایجاد شده تا زمینه های آشنایی نسل جدید با میراث دفاع مقدس فراهم شود.

وی همچنین به راه اندازی بخش های ویژه در بعضی از کتابخانه های عمومی از جمله بخش دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتابخانه ایثار و شهادت با محوریت منابع مربوط به ادبیات پایداری و مقاومت در کتابخانه مرکزی به صورت بخش مجزا راه اندازی شده و در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار می گیرد.

رضاقلیزاده از اهتمام کتابخانه های عمومی به رونمایی و معرفی تازه های نشر در این حوزه خبر داد و افزود: ادبیات مقاومت و پایداری از جلوه های ویژه تاریخ و ادبیات ایران است و آثار گرانسنگی از خاطرات شهدا و خانوداه شهدا در قالب ادبیات داستانی منتشر شده است که لازم است در راستای معرفی این آثار به نسل جوان و نوجوان برنامه ریزی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار نیز طی سخنانی راه اندازی نمایشگاه دفاع مقدس همزمان با فرارسیدن این هفته را نمادی برای زنده نگه داشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در این نمایشگاه جلوه های ویژه ای از دوران دفاع مقدس اعم از رشادت ها، ایثار، اداوات نظامی، طراحی بخش هایی از عملیات های ویژه دوران دفاع مقدس و همچنین روایتگری توسط سرداران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

وی گردآوری خاطرات شهدا و تهیه رمان و داستان های مربوط به این حوزه را از فعالیت های عمده این نهاد در بخش فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در این نشست به منظور اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و برگزاری نشست های کتابخوان، رونمایی و معرفی کتاب های مربوط به ادبیات پایداری برنامه ریزی می شود و امیدواریم این برنامه ها به صورت مشترک بین این دو نهاد اجرا شود.­

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 3 =