چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

با اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی؛

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها بودند

استقبال 3هزار نفری از برنامه های اوقات فراغت کتابخانه شهید مطهری مشهد

کتابخانه های عمومی شهید مطهری کاریز تایباد، شهیدرجائی بجستان، شهید مطهری مشهد، شهید ابدی و شهید مطهری گناباد خراسان رضوی با اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها، کودکان و نوجوانان بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه های عمومی شهید مطهری کاریز تایباد، شهیدرجائی بجستان، شهید مطهری مشهد، شهید ابدی و شهید مطهری گناباد خراسان رضوی با اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها، کودکان و نوجوانان بودند.

برنامه های متنوع فرهنگی کتابخانه شهید مطهری کاریز تایباد

همزمان با فرارسیدن  رحلت پیامبر (ص)، شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید مطهری کاریز شهرستان تایباد برگزار شد.

مژگان اربابی، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری کاریز شهرستان تایباد، برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی و نشست قصه گویی از کتاب « ۱۰ قصه از امام رضا(ع)» نوشته مژگان شیخی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه شهید مطهری کاریز را از جمله این برنامه ها دانست.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها بودند

نشست قصه گویی کتابخانه شهید رجایی بجستان

نشست قصه گویی ویژه کودکان به همت کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان بجستان و با حضور جمعی از اعضای کودک برگزار شد.

سمیرا اکبریان، مسئول کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان بجستان با بیان اینکه قصه گویی برای بچه‌ها، آنان را با فرهنگ ملی و جهانی آشنا می‌کند، گفت: افسانه‌ها اخلاقیات را به روش‌های خلاقانه‌ای که معمولا برای کودکان قابل فهم هستند، روایت می‌کنند. علاوه بر این، برخی از داستان‌ها فرهنگ مکان‌ها و مردم مختلف را توضیح می‌دهند که باعث می‌شود کودکان بیاموزند، مردم از پیشینه‌ها، مذاهب و کشورهای مختلف آمده‌اند و تفاوت دارند.

وی افزود: با گفتن  یک قصه کودکانه که پیامی معنادار به لحاظ اخلاقی یا اجتماعی دارد، می‌توان ویژگی‌هایی مانند مهربانی، شجاعت و صداقت را از سنین پایین به کودکان آموخت. در همین راستا، نشست قصه گویی از کتاب «قصه های پندآموز جهان» نوشته هستی فرخ ویژه کودکان در کتابخانه برگزار شد.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها بودند

استقبال ۳هزار نفری از برنامه های اوقات فراغت کتابخانه شهید مطهری مشهد

در ایام تابستان سال جاری و اوقات فراغت دانش آموزی بیش از ۳هزار نفر از برنامه های متنوع فرهنگی کتابخانه عمومی شهیدمطهری شهرستان مشهد استفاده کردند.

محمود کاظم زاده، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مشهد گفت: همزمان با ایام فراغت تابستانی تلاش و همت جمعی در کتابخانه باعث شد برنامه های فرهنگی متنوعی برنامه ریزی و برگزار شود که این برنامه ها رضایت اعضا و خانواده های آنان را به همراه داشت. از سویی دیگر کتابخانه به عنوان مرکز ثقل فرهنگی و جایگاهی برای پیشبرد اهداف دینی، علمی و هنری نقش آفرینی داشت.

وی افزود: برنامه های  فرهنگی کتابخانه در این ایام  با حضور مشتاقانه اعضا در قالب کارگاه های فن بیان، نقاشی، خوشنویسی، سیاه قلم، هنرهای تجسمی، الکترونیک، مباحث آموزشی نهضت انتظار، آموزش روخوانی و شرح و تفسیر قرآن، سلسله جلسات خوانش و شرح و تفصیل غزلیات حافظ، جلسات هفتگی خوانش کتاب‌های انگیزشی، کارگاه آموزشی شاهنامه خوانی و نقالی، کارگاه آموزش زبان انگلیسی و قصه گویی خلاق ویژه کودک و نوجوان و چندین و چند برنامه دیگر برگزار شد.

کاظم زاده تصریح کرد: برگزاری برنامه های متنوع در هفته ولایت و ایام عید غدیر در ابتدای تابستان و تلاش برای برگزاری موفق سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام پایانی اوقات فراغت تابستانی نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در کتابخانه بود.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مشهد ضمن ابراز خرسندی از میزان استقبال مخاطبان از این برنامه ها، گفت: بیش از سه هزار نفر از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این برنامه ها شرکت کردند.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها بودند

نشست مطالعاتی کتابخانه شهید ابدی گناباد

نشست مطالعاتی به همت محفل ادبی صبا کتابخانه عمومی شهید ابدی شهرستان گناباد و با حضور جمعی از اعضای نوجوان برگزار شد.

فاطمه حاجی زاده، دبیر محفل ادبی صبا کتابخانه عمومی شهید ابدی شهرستان گناباد گفت: هدف از برگزاری نشست های مطالعاتی معرفی آثار در حوزه های مختلف و تشویق و ترغیب افراد به حضور در کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی ضمن معرفی کتاب «سر بر خاک دهکده» نوشته فائضه غفار حدادی، گفت: این کتاب روایت سفر یک بانوی نویسنده با چهار بادیگارد قدبلندش از پیاده روی اربعین است؛ زنی که روزی به دهکده «خاک بر سر» سفر کرده است. این بانو حالا به دهکده ای سفر می کند که دوست دارد سر بر خاکش بگذارد؛ دهکده ای که شهردارش را علمدار کربلا می داند.

حاجی زاده تصریح کرد: فائضه غفار حدادی در اثر جذابش که بخش هایی از آن با چاشنی طنز نیز همراه شده، از سفری می نویسد که سراسر رحمت و جذبه است. رحمتی واسعه از سفره ارباب که در عالم پهن شده و جاذبه ای مغناطیسی که کل عالم را به خود مجذوب کرده است.

در پایان نشست بخش هایی از کتاب خوانش شد.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها بودند

برگزاری رویداد خانوادگی پرهک(پرورش هنری کودک) به همت کتابخانه شهید مطهری گناباد

رویداد خانوادگی پرهک(پرورش هنری کودک) با حضور جمعی از کودکان و مادران به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد برگزار شد.

عبدالجواد صادقی، پژوهشگر هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: افرادی که با کودکان در ارتباط هستند باید به مواردی همچون تاثیر قصه در زندگی، انس با کتاب و سهولت در یادگیری مهارت های زندگی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: انجام فعالیت های مادر و کودک همراه با  قصه، بازی و  نمایش باعث ایجاد رابطه ای ژرف میان والدین و کودکان و ارتباط گیری از طریق بازی و هنر می شود.

صادقی با اشاره به برگزاری رویداد خانوادگی پرهک(پرورش هنری کودک)، اظهار کرد: در این رویداد، شعر خوانی از آثار قیصر امین پور، قصه گویی از کتاب «درخت بخشنده» نوشته سیلور استاین، کارگاه بازی با گلوله نخ، ساخت کاردستی و کلاژ و عروسک گردانی انجام شد.

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان وفادارترین اعضای کتابخانه‌ها بودند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 8 =