دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی و با همکاری کانون کتاب؛

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و نکوداشت مقام استاد شهریار برگزار شد

شهریار

به مناسبت بیست و هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار نشستی با حضور جمعی از فرهیختگان، ادیبان و دوستداران ادبیات با دعوت کانون کتاب و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، به مناسبت بیست و هفتم شهریور ماه، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، نشستی با حضور جمعی از فرهیختگان، ادیبان، دوستداران ادبیات و با دعوت کانون کتاب و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی در هتل سپهر بیرجند برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدمحمد آذرکار، مدیر هتل سپهر ضمن خیرمقدم به حضار، فرهنگ و ادبیات ایران را یک سرمایه ارزشمند دانست و با خواندن شعری از استاد شهریار که در فراق پدر سروده شده بود، سخنان خود را پایان داد.

در ادامه مهدیه رزاقی، عضو هیئت مدیره کانون کتاب به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و انتخاب شورای راهبری پرداخت و از انتصاب رؤسای کارگروه‌های کانون کتاب به عنوان گامی به جلو برای تداوم فعالیت‌های فرهنگی این سازمان مردم نهاد یاد کرد.

همچنین کلیپ اقدامات فراوان انجام شده در حوزه نکوداشت‌ها و نشست‌های کتابخوانی نیز پخش شد.

سخنران دیگر این مراسم محمد بهنام‌فر، نویسنده، پژوهشگر و استاد تمام رشته ادبیات دانشگاه بیرجند بود. وی ادبیات را پروراننده روح و روان آدمی و باعث ارزش دادن به زندگی و شخصیت انسان‌ها دانست و گفت: انسان بدون پروراندن جنبه روحی و احساسی خود نمی‌تواند صرفاً با بعد مادی و عقل گرایی محض زندگی کند.

وی همچنین با ذکر فرازهایی از زندگی استاد شهریار این شاعر را همراه و همنوا با حرکت توده‌های مردم در سال‌های پس از انقلاب دانست.

در پایان این برنامه برخی از اعضا به قرائت اشعار استاد شهریار پرداختند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 4 =