جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در نشست نقد کتاب «پرستار انقلابی»؛

فرهنگ مقاوت از ابعاد برجسته دفاع مقدس است

نشست بررسی کتاب پرستار انقلابی

نشست نقد و بررسی کتاب «پرستار انقلابی» با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان و نویسنده اثر در کتابخانه غدیر خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی نقد و بررسی کتب دفاع مقدس با محوریت کتاب «پرستار انقلابی» با حضور فروزان حسنوند، نویسنده اثر؛ حجت الاسلام علی اکبر سبریان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان؛ محمدتقی عزیزیان، دبیر محفل ادبی افلاک و جمعی علاقه مندان در کتابخانه عمومی غدیر خرم آباد برگزار شد.

فرهنگ مقاوت از ابعاد برجسته دفاع مقدس است

در ابتدای این نشست سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بسیار خرسندم که اولین کتابی که در این سلسله نشست ها مورد نقد و بررسی قرار می گیرد در حوزه بانوان بوده و این نشان دهنده نقش پررنگ و اثرگذار بانوان در دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: علاوه بر سنگرهای مقابله با دشمن بعثی در دفاع مقدس، پشت جبهه سنگر خانواده نیز وجود داشته که بانوان فرماندهی این سنگر را بر عهده داشته و مایه دلگرمی دلاورمردانی بودند که شجاعانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: آنچنان که باید از نقش بانوان در دفاع مقدس به ویژه برای دختران نسل امروز روایت نشده و خیلی از شخصیت هایی که در آن ایام بسیار تأثیرگذار بوده، همچنان گمنان هستند و وظیفه داریم بیشتر برای شناساندن آن ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام سبزیان به تشریح ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: آنچه در بیان کلمه جنگ به ذهن خطور می کند واژگانی همچون تیر، تانک، توپ و خمپاره است؛ اما امروزه می بینیم در جریان دفاع مقدس فرهنگ مقاوت، ایثار و شهادت پررنگ تر بوده و رزمندگان ما با نیتی خالص و برای رضای خداوند به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفته و جانانه دشمن بعثی را شکست دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقوله نقد کتاب پرداخت و اظهار داشت: نشست های نقد و بررسی کتاب، هم برای ناشر، هم برای ناقد و هم برای نویسنده برکات بسیاری دارد. اگر نقد کتاب علمی و محکم باشد، نتایجی همچون کمک به خوانندگان در انتخاب کتاب‌های مناسب، کمک به نویسندگان در بهبود مهارت‌های خود و ترویج فرهنگ کتابخوانی به دنبال خواهد داشت.

در ادامه هر یک از حاضرین به بیان نکات خود در خصوص کتاب «پرستار انقلابی» پرداخته و نویسنده و ناشر اثر به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

فرهنگ مقاوت از ابعاد برجسته دفاع مقدس است

کتاب «پرستار انقلابی» خاطرات صغری دانه‌ای، پرستار لرستانی دوران انقلاب و دفاع مقدس است که توسط فروزان حسنوند گردآوری و به رشته تحریر درآمده است. این کتاب ۱۴۸ صفحه‌ای را انتشارات پراکنده به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال ۱۳۹۸ چاپ و منتشر کرد.

لازم به ذکر است سلسله نشست های تخصصی نقد و بررسی کتب دفاع مقدس از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان با همکاری محفل ادبی افلاک بوده که در ایام دفاع مقدس در یکی از کتابخانه های عمومی برگزار و طی آن کتب حوزه دفاع مقدس نقد و بررسی می شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =