جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳

همزمان با بازگشایی مدارس انجام شد؛

حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آموزشگاه عفت‌السادات اردبیل

بازگشایی مدارس

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: تحقق اهداف و چشم اندازهای نظام و توسعه فراگیر، نیازمند کسب علوم و دانش های گوناگون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل همزمان با بازگشایی مدارس با حضور در مدرسه متوسطه دوم عفت السادات اردبیل ضمن دیدار با دبیران و دانش اموزان و تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید از دانش آموزان برتر این مدرسه در مسابقات کتابخوانی و علمی و پژوهشی تجلیل کرد.

رضاقلیزاده در جمع دانش آموزان با بیان اینکه خواندن زمینه توسعه دانش و کسب آگاهی را فراهم می سازد، اظهار داشت: فناوری های نوین در حوزه های مختلف در اثر افزایش دانش و علم صورت گرفته و توسعه مرزهای دانش در گرو مطالعه و کتابخوانی است.

وی آینده روشن جامعه را نیاز به سرمایه گذاری در حوزه تعلیم و تربیت و بخش های فرهنگی جامعه دانست و گفت: هزینه کرد در حوزه های فرهنگی سرمایه گذاری برای آینده است و کشورهای پیشرو در حوزه فناوری با تمرکز بر دانش و توسعه علمی به توسعه یافتگی رسیده اند.

حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آموزشگاه عفت‌السادات اردبیل

رضاقلیزاده، کتابخانه های عمومی را مهم ترین مراکز دارای گنجینه های علمی و در اختیار اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان دانست و گفت: این مراکز فرهنگی با ذخایر عظیم کتاب و منابع فرهنگی همپای مدارس در ارائه مطالب و محتوای فرهنگی به خدمت رسانی مشغولند و دانش آموزان می توانند با بهره گیری از امکانات و ظرفیت ها در پیشبرد اهداف علمی و درسی خود استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود با دعوت از دبیران و دانش آموزان برای حضور در کتابخانه ها و بازدید از این مراکز فرهنگی خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه منعقد شده با آموزش و پرورش، تسهیلات ویژه ای برای عضویت دانش آموزان در کتابخانه های عمومی ارائه می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و سایر برنامه های کتاب محور در این مراکز فرهنگی گفت: یکی از مهم ترین رسالت های کتابخانه های عمومی تلاش برای ترویج کتاب و کتابخوانی است و در این راستا به مناسبت های مختلف برنامه های کتابخوانی تدوین و اجرا می شود.

گفتنی است، در پایان این برنامه از دانش آموزان منتخب در مسابقات فرهنگی و برنامه های علمی و پژوهشی تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 1 =