جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸

با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فعالان فرهنگی؛

کتاب «سمفونی توپ‌ها» در اردبیل رونمایی شد

رونمایی کتاب

آیین رونمایی از کتاب «سمفونی توپ‌ها» خاطرات سردار خدادوست با مشارکت ادارات کل کتابخانه های عمومی و حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس و حضور جمعی از مسئولین، رزمندگان دفاع‌مقدس و خانواده‌های آنها در سالن اجتماعات موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، آیین رونمایی از کتاب «سمفونی توپ‌ها» خاطرات سردار خدادوست با مشارکت ادارات کل کتابخانه های عمومی و حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس و حضور سارا محمدزاده، نویسنده اثر؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، جمعی از مسئولین، رزمندگان دفاع‌مقدس و خانواده‌های آن ها در سالن اجتماعات موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.

کتاب «سمفونی توپ‌ها» در اردبیل رونمایی شد

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: بازتاب آزادگی مردان و زنان در جنگ تحمیلی و صبر و تحمل خانواده‌های ایشان در دوران جنگ، وظیفه ما است تا بتوانیم زندگی‌نامه و خاطرات آن‌ها را با مفهوم و زبان هنر، برای ارزش‌هایی که در ۸ سال اتفاق افتاد، به طور واضح به نسل امروز انتقال دهیم‌.

وی افزود: جوان و نوجوان نسل امروز باید از دید رزمندگان به وقایع هشت سال دفاع‌مقدس نگاه کند؛ لذا در این مورد داستان‌ها، اشعار، قطعه‌های ادبی، خاطرات و زندگینامه نویسی و ادبیات نمایشی از هنرهایی است که آثار و خاطرات هشت سال دفاع مقدس از طریق آنها به نسل امروز انتقال می‌یابد.

رضاقلیزاده به رسالت دستگاه های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که سال تحصیلی همزمان با هفته دفاع‌مقدس شروع شده، باید به دانش‌آموزان گفت که بسیاری از رزمندگان از همین مدارس و کلاس‌های درس عازم جبهه شدند و می‌توان این موضوع را از طریق آثار فرهنگی به ویژه کتاب و سایر عناصر فرهنگ تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید برای سوژه‌های جدید و به روز، متناسب با سلیقه نسل امروز، آثار متفاوتی تهیه شود؛ از این رو، هنر مهم ترین ابزار انتقال فرهنگ در گام دوم انقلاب است و نقش بسزایی در انتقال آثار دارد؛ امیدواریم با بهره‌گیری از هنرمندان شاخص بتوانیم این رسالت را انجام دهیم.

کتاب «سمفونی توپ‌ها» در اردبیل رونمایی شد

سارا محمدزاده، نویسنده کتاب خاطرات سردار علی خدادوست، در خصوص تألیف کتاب «سمفونی‌توپ‌ها» اظهار کرد: هدف اصلی من از تألیف این کتاب، ادای دین و قدردانی از تمام شهدای کشور بود که جان خود را در راه سربلندی کشور فدا کردند. در این کتاب خاطرات علی خدادوست از زمان دیده‌بانی تا زمانی که به بخش توپخانه در لشکر عاشورا منتقل شد به رشته تحریر در آمده و در بخش‌هایی از آن به دوران مجروحیت علی خدادوست پرداخته شده است.

محمدزاده ادامه داد: دلیل اینکه نام کتاب را «سمفونی توپ‌ها» گذاشتم، به خاطر صداهای بلندی بود که در توپخانه ایجاد می‌شد و به همین خاطر ریتم داستانی را در حالت یک سمفونی در نظر گرفتم؛ چون هر کسی که در توپخانه باشد با مشکلات شنیداری مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قسمت‌های مختلف کتاب در مورد زندگی و کودکی سردار خدادوست است که در روستا سپری شد. همچنین به فعالیت ایشان در دوران انقلاب، اینکه چطور بعد از جنگ به سپاه ملحق شدند و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند، نیز پرداخته شده است.

کتاب «سمفونی توپ‌ها» در اردبیل رونمایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =