جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

داور ملی نشان ادبی «سرو سرخ»؛

اقدامات فرهنگی مازندران در حوزه دفاع مقدس الگوی سایر استان‌ها خواهد شد

خانم مستشارنظامی

داور بخش شعر جشنواره نشان ادبی سرو سرخ، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گسترده در مازندران در حوزه دفاع مقدس، این اقدام مازندران را الگویی برای سایر استان‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، نغمه مستشار نظامی، داور بخش شعر جشنواره نشان ادبی سرو سرخ، در گفتگویی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گسترده در مازندران در حوزه دفاع مقدس، این اقدام مازندران را الگویی برای سایر استان‌ها دانست.

وی اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و ادبی انجام‌شده در حوزه دفاع مقدس در استان مازندران می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این مدل از فعالیت‌ها با همراهی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران توانسته دستاوردهای مهمی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم بزند و این امر زمینه‌ساز تولید آثار فاخری از نویسندگان و شاعران در سال‌های آتی خواهد بود.

مستشار نظامی با اشاره به نقش برجسته ادبیات در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جانبازان، گفت: مازندران با سابقه درخشان خود در دفاع مقدس، ظرفیت بالایی برای تولید آثار ادبی دارد. همکاری نزدیک نهادهای فرهنگی و هنری، به‌ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی، در تقویت این جریان نقشی کلیدی ایفا کرده است و امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی بیشتر آثار ارزشمند ادبی در حوزه دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: حضور گسترده و پررنگ نویسندگان و شعرا در جشنواره‌هایی همچون سرو سرخ، می‌تواند مشوقی برای سایر استان‌ها باشد تا در برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی پیشگام شوند. به گفته او، چنین جشنواره‌هایی با ایجاد فضایی برای بروز و نمایش استعدادها، نه تنها از لحاظ فرهنگی و هنری مهم هستند بلکه به ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در سطح جامعه کمک می‌کنند.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی اذعان داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران نیز با تلاش‌های گسترده در این زمینه، بستری مناسب برای نویسندگان و شاعران فراهم کرده است تا در سال‌های آینده با تولید آثار فاخر به غنای ادبیات دفاع مقدس بیفزایند و این آثار را به دبیرخانه جشنواره‌های ادبی ارسال کنند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 6 =