دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بروجرد؛

خلاقیت کودکان در کتابخانه‌های عمومی پرورش می‌یابد

انجمن بروجرد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد به ریاست فرماندار و با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد به ریاست مسلم مرادی، فرماندار و با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست کتابخانه های عمومی استان؛ واحد ملکشاهی، بخشدار اشترینان؛ سید نصرت اله موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی؛ حسین فلاح کردی، مسئول حراست کتابخانه های عمومی؛ عباس خسروی، رئیس حوزه هنری شهرستان؛ فرهاد سوداگر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

خلاقیت کودکان در کتابخانه‌های عمومی پرورش می‌یابد

سرپرست کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: امروز با نسلی جدید از کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم که این نسل با کتابخانه های سنتی متفاوت است؛ لذا کتابخانه مرکز گفتگو و دانش‌افزایی و مرکزی است که نیازهای دانشی و اطلاعاتی را پاسخ می‌دهد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با بیان اینکه بانوان و کودکان دو مخاطب وفادار کتابخوانی‌ هستند، افزود: در کتابخانه‌ها تلاش می‌شود ارتباط خوبی با بچه‌ها برقرار  شود و به دنبال خلاقیت کودکان هستند؛ از این مسیر نوآوری رخ می‌دهد و امید شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید رویدادها را روایت کرد؛ چراکه یک بُعد جهاد تبیین، روایت است و کتابخانه فرهنگ‌سرای اجتماعی است که باید به این مسئله توجه کرد. پیوند کتابخانه عمومی و ادبیات دفاع‌مقدس مدت‌ها شکل گرفته است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان بیان کرد: انجمن کتابخانه‌ها، پارلمان کتابخانه‌های عمومی است و کتابخانه‌ها ظرفیتی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: اگر شهرداری‌ها مبلغی را به حوزه کتابخانه‌ها پرداخت‌ می‌کنند، خودشان هم می‌توانند پیشنهاداتی ارائه دهند که اجرای این برنامه‌ها در رشد رویدادها موثر است؛ لذا نیم درصد پرداختی توسط شهرداری‌ها،  تکلیف آن ها است.

خلاقیت کودکان در کتابخانه‌های عمومی پرورش می‌یابد

فرماندار بروجرد نیز در این مراسم اظهار کرد: ما باید به سمتی پیش رویم که مسئله کتابخوانی از همان دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود تا بتوان نسل کتابخوان تربیت کرد و لذت کتابخوانی را به جامعه نشان داد.

مسلم مرادی سرابی با تاکید بر اینکه ابزار و زیرساخت های خوبی در حوزه کتابخوانی در شهرستان بروجرد وجود دارد، اضافه کرد: باید به سمت توسعه مطالعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی پیش رفت و برنامه هایی در این راستا تدوین کرد، در همین راستا باید کتابخوان های شهر را شناسایی و با هدف تقویت این فرهنگ در جلسات انجمن از آن ها تجلیل کرد.

وی تاکید کرد: باید حوزه کتاب و کتابخوانی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود در چه حوزه هایی علاقمندی بیشتری برای مطالعه وجود دارد و در چه بخش هایی میزان مطالعه کمتر است.

مرادی با تاکید بر ارزش محتوایی کتاب ها اضافه کرد: برخی کتاب ها ارزش محتوایی چندانی ندارند که در راستای تقویت کتابخوانی در هر جلسه انجمن کتابخانه ها باید یک کتاب معرفی شود.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه، همکاری دستگاه های اجرایی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، راه اندازی کانال معرفی کتاب و تبلیغات شهری با موضوع کتاب به تصویب رسید.

خلاقیت کودکان در کتابخانه‌های عمومی پرورش می‌یابد

گفتنی است، پیش از این جلسه حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست کتابخانه های عمومی استان در نشستی با کتابداران شهرستان بروجرد به گفتگو پرداخت.

خلاقیت کودکان در کتابخانه‌های عمومی پرورش می‌یابد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 0 =