جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران؛

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

افتتاح کتابخانه بالادزا ساری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران از افتتاح کتابخانه شادروان کیمیا غلامی پس از ۱۲ سال با صرف اعتبار ۳ میلیارد تومانی از محل تملک دارایی در محله بالادزای ساری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه برای شروع کار جانمایی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، آیین بهره‌برداری از کتابخانه شادروان کیمیا غلامی در منطقه بالادزای مرکز استان با حضور سکینه خاتون مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری و جمعی از علاقه مندان برگزار شد.

سکینه خاتون مهدیان پور در این آیین عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌های اصلی ما توسعه فضای کتابخانه‌ای است که در این راستا با کمک فرمانداران به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه اهتمام داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مازندران ۶ باب کتابخانه افتتاح شد، افزود: در سال جاری هم این دومین کتابخانه بعد از کتابخانه عمومی طلوع اندیشه در روستای اله چال بابل است که افتتاح می‌شود. خیر بزرگوار آقای غلامی زمین این کتابخانه را اهدا کردند و ساختمان با هزینه ۳۰ میلیارد ریالی از محل تملک استانی به‌صورت ویژه ساخته شد. پروژه‌ای که در سال ۱۳۹۱ کلنگ آن به زمین زده شده بود، بعد از ۱۲ سال با عزم جدی در کمتر از یک سال و نیم به پایان رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ادامه داد: کتابخانه مرحوم کیمیا غلامی با ۲۵۰ مترمربع زیربنا و بخش‌هایی همچون مخزن، بخش کودک، سالن مطالعه خواهران و برادران، نمازخانه و... آماده ارائه خدمات به عموم مردم است. در حال حاضر ۶ هزار جلد کتاب در این کتابخانه قرار دارد که ۴ هزار و ۱۰۰ جلد توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است.

وی یادآور شد: این محله با نزدیکترین کتابخانه ۴ کیلومتر فاصله داشت اما در حال حاضر صاحب کتابخانه است. ما با برگزاری برنامه‌های مرتبط در راه ارتقای آبادی محله تلاش خواهیم کرد.

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برایمان اهمیت دارد

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری، اظهار کرد: این منطقه مردمی ولایتمدار، شهیدپرور و انسان‌هایی بسیار فرهیخته‌ ای دارد که با احداث کتابخانه شاهد شکوفایی بیشتر آن خواهیم بود.

وی افزود: خانواده غلامی با این کار گامی مهم در جهت تعلیم و تربیت برداشتند و نام کیمیا غلامی همیشه ماندگار است، چون کتاب ماندگار است. ما نیز در کمیته برنامه‌ریزی نزدیک به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم چون حوزه کتاب و کتابخوانی برای ما مهم است.

فرمانداری ساری همچنین گفت: پیام پیغمبر(ص) علم، دانش، اخلاق با استراتژی دولت معنوی بود، ما هم در نظام اسلامی با علم به سمت توسعه حرکت می‌کنیم‌.

وی کتاب را عاملی مهم در توسعه سیاسی، فرهنگی و فردی دانست و تأکید کرد: قرآن کتابی است که صراط مستقیم را نشان می‌دهد.

نوبخت گفت: هر چه کتابخانه‌ها را گسترش داده و با شرایط روز انطباق دهیم زودتر به توسعه خواهیم رسید که مبتنی بر معنویت و اخلاق است. هر جا که خیرین، مردم و دولت در کنار هم بودند، موفق بودیم شعار رئیس‌جمهور محترم مبنی بر وفاق ملی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: ما هم باید از گذشته و تاریخ درس بگیریم و هم اینکه با هم اتحاد و وفاق داشته باشیم. ما برای توسعه نیاز به اشتراک نظر داریم و کتابخانه، کتاب و برنامه های فرهنگی این موضوع را به ما آموزش می دهد.

در پایان از زحمات پیمانکار و اهداکننده زمین تجلیل شد و کتابخانه شادروان کیمیا غلامی با دستان پدر آن مرحومه افتتاح شد.

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

کتابخانه کیمیا غلامی در ساری افتتاح شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 10 =