سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲

در جلسه نقد و بررسی کتاب «قاب‌های روی دیوار» مطرح شد؛

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

نقد و رونمایی کرمان

احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» در جلسه نقد و بررسی کتاب «قاب‌های روی دیوار» و رونمایی از کتاب «راز کوچه بن بست» در کرمان، گفت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است؛ اگر ما درست روایت نکنیم به رزمندگان دفاع مقدس جفا کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جلسه نقد و بررسی کتاب «قاب‌های روی دیوار» اثر اختر بیجاد و رونمایی از کتاب «راز کوچه بن بست» اثر نجمه خواجه با حضور نویسندگان این آثار، سرهنگ محمود مهدوی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ احمد یوسف‌زاده، نویسنده؛ احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، جمعی از کتابداران و منتقدین در سالن خواجوی کرمانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

یوسف‌زاده با اشاره به نقاط قوت کتاب «قاب‌های روی دیوار» و نثر روان نویسنده، اظهار داشت: روایت‌هایی که به درستی، مردمی و صادقانه نگاشته می‌شوند، ماندگارترین و قابل اتکاترین مکتوبات تاریخی هستند. 

احمد یوسف‌زاده، با اشاره به اهمیت صحیح روایت‌ها اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است؛ عدم روایت درست و تعمیم روایت یک یا دو نفر به جامعه رزمندگان و آزادگان، جفا به رزمندگان دفاع مقدس است. روایت گری صحیح از دوران دفاع مقدس سندی بر حقانیت جمهوری اسلامی است.

وی به نویسندگان خاطرات شهدا و خانواده آنان پیشنهاد داد تا از نزدیک با محیط زندگی شهدا آشنا شوند تا روایت زندگی شهدا را واقع بینانه و باور پذیر بنویسند.

احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی امنیت و سلامت را نعمت‌های مجهول دانست که تا زمانی که از دست نداده‌ایم، قدردان آن‌ها نیستیم. وی گفت: آرامش و امنیت امروزه را مدیون رشادت‌ها، ایثارگری رزمندگان و خون شهیدان دفاع مقدس هستیم. شکر نعمت امنیت، تقدیر و قدردانی از خانواده شهدا است و امروزه خانواده شهدا، زینت جامعه هستند.

اختر بیجاد، نویسنده کتاب «قاب‌های روی دیوار» با اشاره به زندگی مادر شهیدان انجم شعاع، گفت: خدا را شاکرم که توانستم گوشه‌ای از زندگی این مادر شهید را به تحریر درآورم. 

محبوبه امانعلیخانی، آزاده پرستی، عالیه بحرینی، محمدحسین پورافغان، فاطمه نعمت الهی، منتقدین حاضر در این نشست انتقاداتی از جمله عدم رعایت ترتیب اصول کتابشناسی، پرداختن بیش از اندازه به جزئیات، عدم توجه به زمان روایت و لهجه‌های محلی، به کتاب داشتند و از نقاط قوت این کتاب عدم شعارزدگی و نثر روان آن اشاره کردند.

در پایان این مراسم از کتاب «راز کوچه بن بست» نوشته نجمه خواجه رونمایی شد.

گفتنی است، کتاب «راز کوچه بن بست» روایت همسر شهید حاج اصغر دهقان است. شهید حاج اصغر دهقانی در سال ۱۳۳۷ در روستای قناتغستان از توابع کرمان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸، منطقه فاو به شهادت رسید.

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

امروز جنگ، جنگ روایت ها است 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 6 =