دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی؛

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

حاجی ناز ها

به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، کتاب «حاجی نازها» با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقدس رونمایی و نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی و بررسی کتاب «حاجی نازها» با حضور محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و  سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقدس و دیگر مسئولین استانی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

محمود حاجی در این برنامه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمانید «باید جنگ را از زوایای مختلف بررسی کنیم. یکی از این زوایه ها این است که چه کسی شروع کننده بوده، چه کسانی دفاع کردند، اهدافشان از حمله به ایران چه بوده و در این بین نیاز است تا بیشتر به معرفی شخصیت  شهدا و ایثارگران پرداخته شود». باید افرادی که در دوران جنگ حضور داشتند را به نسل های بعدی معرفی کنیم.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: هفته گذشته شاهد صحبت های رهبری در خصوص جهاد تبیین و معرفی بیشتر شخصیت های دوران دفاع مقدس بودیم. تقاضا ما از نویسنده ها این است که فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی و درستی به رشته تحریر درآروند تا نه تنها در درون کشور، بلکه خارج از کشور هم این فرهنگ معرفی و نسل های بعدی ما با آن آشنا شوند. نویسندگان ما نیز باید بیشتر مطالعه کنند تا بتوانند بهتر و بیشتر افراد را معرفی کنند.

طاهره میرزائی، نویسنده قاینی نیز در این جلسه گفت: برای بررسی کتاب اولین موضوع طرح جلد کتاب است که باید آن را تحسین کنیم. از سوی دیگر صفحه آرایی و جلد کتاب عالی است و باید به نویسنده این کتاب  تبریک گفت، ابتکاری که در این کتاب به خرج دادند این است که از زبان یک شخصیت جوان، پسر بازیگوش دبیرستانی روایت می شود. در موقعیت های مختلف از شهدای بزرگوار آیسک همچون آینه دار و انصاری یاد شده که این موضوع قابل تحسین است.

میرزائی با بیان اینکه کلمه «حاجی نازها» که به عنوان نام کتاب انتخاب شده بسیار زیبا است، اظهار کرد: «حاجی نازها» در منطقه آیسک به معنای پرستو است، استفاده از تعابیر گویشی و همچنین استفاده از شعر از زیبایی های این کتاب است.

عاطفه اکبری، کارشناس ادبی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در بررسی این کتاب گفت: لحن و بیان ساده و روان نویسنده  کتاب را مناسب گروه سنی نوجوان کرده است. عنوان کتاب نیز بسیار زیبا و رازآلود است و کششی ایجاد می کند تا مخاطب کتاب را بخواند.

اکبری ادامه داد: موضوع مهم در نوشتن این است که جنگ را به نویسندگان و هنرمندان بسپاریم تا به خلق اثر بپردازند.

وی با بیان اینکه اشاره به لهجه‌ها یکی از شگردهای نویسنده است و در این کتاب بسیار خوب و مناسب استفاده شده، اظهار کرد: لهجه آیسکی در این کتاب بسیار کمتر دیده شده است.

زهرا السادات جعفرنیا، نویسنده کتاب «حاجی نازها» نیز در این جلسه گفت: انشالله در چاپ های بعد ایرادات مطرح شده کتاب را برطرف می کنم. چندسالی است که نویسندگی کتاب را آغاز کردم و لیسانس زبان ادبیات عرب هستم. چند کتاب چاپ کرده ام و به دنبال آن هستم که کتاب های دیگری را نیز به چاپ برسانم.

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

کتاب «حاجی نازها» رونمایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 14 =