سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نشست «تببین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس» در میاندوآب برگزار شد

هفته دفاع مقدس میاندوآب

به همت اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان میاندوآب، همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس نشست «تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه­ های عمومی استان آذربایجان غربی، به همت اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان میاندوآب و همزمان با هفته دفاع مقدس، نشست «تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس» با هدف روشنگری و آگاه ­سازی اقشار نسبت به اهمیت نقش زنان در دفاع مقدس، با حضور حسین فرجزاده، سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران شهرستان؛ حاجیه آهنگری، مسئول امور بانوان فرمانداری؛ فاطمه علیزاده، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری؛ مهتاب صادقی، مسئول امور ایثارگران بنیاد شهید و جمعی از کارکنان ادارات و مسئولین کتابخانه های شهرستان برگزار شد.

حسین فرجزاده با تبیین نقش زنان در برهه­ های حساس تاریخی، گفت: اگر بررسی ­های تاریخی حضور زنان را در عرصه­ های مختلف از روشنگری حضرت زینب(س) پس از قیام عاشورا آغاز و با فعالیت ­های تأثیرگذار زنان در دوران مشروطیت و بعد از آن ادامه دهیم، به وضوح می­ بینیم که زنان نقش بسیار تأثیرگذاری در بروز هر یک از حوادث داشته­ اند.

وی با ذکر اینکه تأثیر زنان در دوران انقلاب و جنگ تنها محدود به پشتیبانی نبوده، افزود: مردانی که ۸ سال در مصاف مستقیم با دشمنان به محافظت و دفاع از وطن پرداختند، در خانه مادران و همسرانی را برای دفاع و محافظت فرزندان و نسل آینده وطن گذاشته بودند.

فرمانده بازنشسته سپاه پاسداران شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه دفاع مقدس تمام نشده و تنها جلوه ­های آن تغییر کرده، گفت: امروزه زنان، مادران و همسران ما باید بدانند و نسبت به این مسئله آگاه باشند که دفاع مقدس تمام نشده و ما همچنان موظف به دفاع از مرزهای فرهنگی، مرزهای فکری، مرزهای اعتقادی فرزندان و آیندگان این کشور هستیم.  

وی با اشاره به تلاش مغرضان و نانجیبان برای تأثیرگذاری در عرصه فرهنگی کشور، افزود: امروز این مادران و همسران و زنان این مرز و بوم هستند که با آگاهی، کسب اطلاعات و روشنگری باید در مقابل چنین سلطه فکری ایستادگی کنند.

این نشست که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب برگزار شد، با تجلیل از همسران شهدا پایان یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 12 =