جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

حمایت از کتابخانه‌های عمومی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با شهین جهانگیری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به منظور بررسی مسائل حوزه کتابخانه‌های عمومی با شهین جهانگیری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های کتابخانه‌ای و خدمات کتابخانه های استان گفت: ۷۶ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۱ باب کتابخانه عمومی مشارکتی، ۳ سالن مطالعه خودگردان تحت نظارت و ۴ باب کتابخانه عمومی خودگردان در استان فعال بوده و بیش از یک میلیون و  ۵۰۰ هزار نسخه کتاب نیز در این کتابخانه‌ها موجود است که به اقشار مختلف کتابخانه‌ای و فرهنگی ارائه می‌دهد.

وی افزود: امروز کتابخانه های عمومی به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند و خدمات آنها منحصر به امانت کتاب و سالن مطالعه نبوده بلکه تحول چشم گیری به وجود آمده که در حال حاضر بیش از ۴۰ خدمت و فعالیت های متنوعی در راستای نیازهای روز جامعه به کاربران ارائه می شود.

همچنین شهین جهانگیری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه فرهنگ مطالعه، ترویج برنامه های فرهنگی و رفع کمبودها و توسعه و تجهیز کتابخانه ها، در خصوص حمایت از کتابخانه های عمومی در صحن و کمیسیون های مجلس قول مساعدت و همکاری داد.

در ادامه، پیرامون مواردی چون ایجاد کتابخانه سیار جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای، پیگیری قانونی سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری‌ها و تحقق آن و... نیز گفتگو شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی در پایان این نشست ضمن تشکر از همراهی و همدلی نمایندگان مجلس، لوح تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به شهین جهانگیری، نماینده مردم ارومیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

حمایت از کتابخانه‌های عمومی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس

حمایت از کتابخانه‌های عمومی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 5 =