یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود؛

پنجشنبه‌های بازی و سرگرمی در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی

خراسان شمالی/ بخش کودک

پنجشنبه های بازی و سرگرمی در بخش های کودک کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی امری رایج است و در این روز کودکان همراه با والدین خود در کتابخانه حضور یافته و بازی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی، کتابخانه به عنوان یک جایگاه عمومی می تواند مأمنی مؤثر برای شکل گیری درست شخصیت کودکان باشند.

امروزه با تغییر عملکردها و دیدگاه ها، کتابخانه تنها محلی برای امانت گرفتن کتاب نیست بلکه یک پایگاه اجتماعی-فرهنگی بزرگ است که همه روزه با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی مانند شعرخوانی، قصه گویی، داستان نویسی، کلاس های آموزشی ساخت کاردستی و اوریگامی، برنامه نویسی و... میزبان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است.

یکی از اقدامات خلاق نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد بخش کودک در کتابخانه های عمومی سطح کشور است که موجب شده با به کارگیری کتابداران با نشاط و پویا همراه با اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان این بخش به یکی از بخش های فعال تبدیل شود.

چیدمان کتاب های حوزه کودکان و کاردستی های آنان و وجود اسباب بازی ها و بازی های فکری و سرگرمی و برگزاری کلاس های متنوع از جمله فعالیت های بخش کودکان است.

پنجشنبه های بازی و سرگرمی در بخش های کودک کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی امری رایج است؛ در این روز کودکان همراه با والدین خود در کتابخانه حضور یافته و بازی می کنند که در این ساعات شاهد شور و شوق کودکانه هستیم؛ چراکه بازی با والدین یکی از خواسته های قلبی کودکان است و حال اینکه این اتفاق مهم در مکانی کودکانه همراه با اسباب بازی های دوست داشتنی و دوستانشان باشد حس خوشایند دوچندانی برایشان به همراه دارد.

پنجشنبه‌های بازی و سرگرمی در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی

پنجشنبه‌های بازی و سرگرمی در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی

پنجشنبه‌های بازی و سرگرمی در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 4 =