یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

فرماندار شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد:

کسب رتبه برتر کبودراهنگ در جشنواره کتابخوانی رضوی حاصل تلاش کتابداران بود

کراپ‌شده - کتابخوای رضوی کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ کسب رتبه برتر استانی این شهرستان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را حاصل تلاش بی‌وقفه و همدلی کتابداران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، احسان قنبری فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به کسب رتبه نخست استانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی استان، اظهار داشت: در جشنواره امسال از شهرستان کبودراهنگ بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در مسابقات مکتوب نقاشی و آنلاین شرکت کردند.

وی در ادامه افزود: شهرستان کبودراهنگ با کسب یک رتبه کشوری و چهار رتبه استانی و کسب اداره برتر و کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی برتر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عملکرد مطلوبی در جشنواره کتابخوانی رضوی داشت.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ همچنین خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در شهرستان کبودراهنگ، اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری ضمن تشکیل ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره و برنامه‌ریزی‌ توسط انجمن کتابخانه‌های عمومی، کتابداران این شهرستان با همتی مثال‌زدنی، اهداف در نظر گرفته شده را طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده اجرا کردند.

وی با اشاره به صدور بخشنامه‌ای توسط فرمانداری شهرستان به بخشداری‌ها، ادارات و شهرداری‌ها به منظور تبلیغات گسترده، گفت: توزیع تراکت و تبلیغات مسابقه در ادارات و سطح شهر، حضور کتابداران طبق برنامه زمان‌بندی‌شده در مدارس طی اردیبهشت ماه، معرفی یک نماینده از هر مدرسه به منظور اجرای مشترک مسابقات نقاشی از جمله اقدامات در راستای برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

قنبری به اجرای برنامه قصه‌گویی و جمع‌خوانی در بیش از ۱۵۰ کلاس و در نهایت تبلیغات محیطی و شهری و تعامل با خبرنگاران در راستای انعکاس اخبار و فعالیت‌های جشنواره توسط اداره کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ اشاره کرد و افزود: حاصل این فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه و همدلی کتابداران شهرستان کبودراهنگ، کسب رتبه نخست این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی استانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد این جریان، دعوت مجدد مردم به کتاب و کتابخوانی است، افزود: کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: برگزاری جشنواره رضوی باعث شد کتابخانه‌های شهرستان، کانونی برای بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان باشد و زمینه رشد فرهنگ مطالعاتی در این شهرستان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته، میزان مشارکت مردم مناطق محروم شهرستان کبودراهنگ در این جشنواره به صورت چشمگیری افزایش یافته بود، گفت: مشارکت بالای قشر کودک، نوجوان و زنان خانه‌دار و کارمندان از این مسابقات بسیار حائز اهمیت بود.

قنبری، اهمیت ورود دستگاه‌های فرهنگی به فضای مجازی را به منظور استفاده از این ظرفیت در راستای پرکردن اوقات فراغت اقشار مختلف مهم دانست و افزود: خوشبختانه در مسابقات مجازی جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد مشارکت خوب علاقه‌مندان بودیم و شهرستان کبودراهنگ در این زمینه نیز رتبه برتر استان را کسب کرد.

وی در پایان درباره جایگاه جشنواره کتابخوانی رضوی در جذب افراد کتابخوان گفت: برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی کتاب‌هایی ارزشمند، فرصتی برای آشنایی افراد به خصوص کودکان با سیره معصومین(ع) و بهره‌مندی از این سیره در شیوه زندگی آنهاست.