سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

مهدی رمضانی در آیین نکوداشت استاد پیشکسوت کتابداری دانشگاه اصفهان؛

دکتر شعبانی از شخصیت‌های اثرگذار حوزه کتابخانه‌های عمومی است

احمد شعبانی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان

آیین نکوداشت احمد شعبانی، استاد پیشکسوت کتابداری و عضو هیئت‌علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه اصفهان، با سخنرانی برخط مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین نکوداشت احمد شعبانی، استاد پیشکسوت کتابداری و عضو هیئت‌علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه اصفهان، توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، انجمن علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی این دانشگاه و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ در تالار سبوحی دانشگاه برگزار شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سخنانی که به صورت برخط انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر جبهه مقاومت، برگزاری این جلسه را به‌موقع و برای تجلیل از شخصیت دوست‌داشتنی و اثرگذار در عرصه کتابخانه‌ها به‌خصوص کتابخانه‌های عمومی برشمرد و تصریح کرد: بنده ۷-۸ سال است که توفیق آشنایی با آقای دکتر شعبانی را دارم و طی این سال‌ها جز حُسن‌خُلق و محبت از ایشان ندیدم و از دانشجویان ایشان هم، که تعدادی از آنها امروز از همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند، جز این نشنیدم. بنده و بسیاری از دانشجویان ایشان و همکاران ما علاقه‌مند بودند در این جلسه حاضر باشند و از نزدیک مراتب احترام، تقدیر و تشکر خود را به جناب آقای دکتر شعبانی ابراز دارند.

رمضانی با تأکید بر اینکه دکتر شعبانی از شخصیت‌های مؤثر و پیگیر در حوزه کتابخانه‌های عمومی است، ادامه داد: بارها ما و دوستان و همکاران پیش از ما از علم، توانایی و مشورت ایشان استفاده کردیم و این صدقه جاریه در زندگی ایشان است. از همسر گرانقدر ایشان هم یاد می‌کنم که غیر از همراهی با آقای دکتر شعبانی، از فعالان دغدغه‌مند حوزه کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند و در مراسم بازگشایی کتابخانه شهید دستغیب شیراز از حضور ایشان و همسرشان، که سالها افتخار کسوت کتابداری را داشتند، استفاده کردیم. امیدوارم شایستگی این را داشته باشیم که در دوره حیات سرمایه‌های ارزشمند انسانی‌مان، که با ارزش‌ترین ثروت یک ملت هستند، از خدمات آنها قدردانی کنیم و نسل جدید نیز قدردانی بزرگان را بیاموزند.

وی در پایان ضمن احترام و آرزوی طول عمر برای احمد شعبانی، از اعضای گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه اصفهان، استادان، دانشجویان و دست‌اندرکاران این برنامه نیز تقدیر کرد.

گفتنی است، در این برنامه لوح سپاس مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به وی اهدا شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 8 =