جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

در پیام مسئولان شهرستان پلدختر برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی مطرح شد؛

نشر سیره اهل بیت(ع) در جامعه باید با شیوه‌های روزآمد و جذاب انجام شود

پیام دعوت مسولان پلدختر

امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان پلدختر در پیام های جداگانه از عموم مردم جهت شرکت در جشنواره رضوی دعوت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، حجت الاسلام غلامرضا حاجی وند، امام جمعه؛ سید حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ احسان علی پوری، فرماندار و سرهنگ علی محمد گنجی، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان پلدختر با صدور پیام های جداگانه از عموم مردم جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند. متن این پیام ها به شرح زیر است.
 

با مطالعه منابع ارزشمند جشنواره کتابخوانی رضوی از ارواح طیبه جهت برطرف شدن رنج و محنت از جهانیان یاری بخواهیم

بسمه تعالی

قال امیرالمومنین علی(ع): مَنْ تَسَلَّی بِالْکُتُبِ لَمْ تَفُتْهُ سَلْوَةٌ

هر کس که با کتاب ها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی شود.

آنگاه که خداوند تبارک و تعالی معجزه خود را در قالب کتاب عظیم‌الشأن قرآن متجلی می‌سازد، اهمیت کتاب و کتابخوانی بر هیچ مسلمان مؤمنی پوشیده نخواهد بود. دانشمندان و متفکران مسلمان از دیرباز با تالیفات گرانقدر و نشر معارف اسلامی شیفتگان نور و رهروان راستی و رستگاری را از نعمت ارزشمند کتابخوانی بهره‌مند ساخته‌اند.

در ادبیات دینی ما نیز همواره توجه ویژه‌ای به امر مطالعه شده و این‌ فرهنگ تا آن ‌اندازه مورد توجه فرزانگان و تربیت‌ یافتگان مکتب ما واقع شده که علمای ما بالاترین عمل در شب های قدر را مطالعه دانسته‌اند. مطالعه و تحقیق و تلاش برای افزایش سطح دانش از آموزه‌های مکتب ما است.

اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و استقبال اعضای کتابخانه‌ها و عموم مردم از نکات قابل توجه این‌جشنواره است.

ضمن قدردانی از متولیان و دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از مردم بصیر وشریف دعوت می کنم در این فرصت که از زیارت مضجع شریف شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)  به صورت حضوری محروم هستیم، با مطالعه منابع ارزشمند این جشنواره که متناسب با همه گروه های سنی به صورت مجازی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، با سیره عملی زندگی اهل بیت علیهم السلام مأنوس شویم و از آن ارواح طیبه جهت برطرف شدن رنج و محنت از جهانیان وبه ویژه مسلمانان جهان یاری بخواهیم.

امیدوارم مشعل پرفروغ کتاب در کشور ایران در جایگاه بایسته و شایسته آن قرار گرفته و ملت عزیز به ویژه نسل جوان در پرتو انوار پرفروغ کتاب و انس با آثار ارزشمند دینی، علمی و اخلاقی در مسیر رشد و تعالی کشور و ارتقای جایگاه ایران در جهان گام های بلندی بردارند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجی وند، امام جمعه پلدختر

جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت برای شناخت بیشتر فرهنگ رضوی

جشنواره  کتابخوانی رضوی فرصتی برای پاسداری از فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سایه کرامت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بوده و علاقه و محبتی که از امام رضا(ع) در دل شیعیان از اوان کودکی وجود دارد، نیاز به اثبات ندارد.

محبتِ با معرفت است که منجر به زیارت، نجوا، دعا و البته استجابت می شود. خیل عظیم زائران علی بن موسی الرضا(ع) نشان دهنده غلیان عواطف و احساسات و شور توأم با شعور ملتی است که قدر خاندان عصمت و طهارت را می داند و زیارت را تجدید بیعتی می داند با آنچه که مورد پسند و سفارش اهل بیت بوده است.

برگزاری جشنواره‌ها و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم و به‌ویژه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌تواند یکی از برنامه‌هایی باشد که باعث رشد و شکوفایی و گرایش جامعه به سمت کتابخوانی و مطالعه می‌شود. لذا از اقشار مختلف مردم غیور و متدین و بزرگوار شهرستان پلدختر دعوت می کنم که در این جشنواره شرکت کنند.

سید حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه ساز ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است

جشنواره کتابخوانی رضوی در تعمیق و ترویج فرهنگ منور رضوی نقش داشته و این جشنواره یکی از برجسته‌ترین طرح‌هایی است که با معرفی منابع ارزشمندی با موضوع تبیین ابعاد زندگانی حضرت امام رضا(علیه السلام)، و اهل بیت علیهم السلام برای تمامی گروه‌های سنی،توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برگزاری است و فرصتی مغتنم را برای عاشقان اهل بیت(علیهما السلام) و علاقه‌مندان به کتابخوانی برای مطالعه آثار غنی در این زمینه فراهم آورده است.

بی تردید کتابخوانی، تعالی اندیشه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه را به دنبال دارد و تلاش در برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی، در عمق‌بخشی به آگاهی و دانش عمومی در رابطه با سبک زندگانی اهل بیت(علیهما السلام) و ترویج آموزه‌های دینی در سطح جامعه موثر واقع خواهد شد.

اینجانب از همه مردم شریف شهرستان پلدختر دعوت می کنم که در این جشنواره شرکت کنند.

احسان علی پوری، فرماندار

جشنواره کتابخوانی رضوی راهی برای تعمیق معرفت و بصیرت در جامعه است

نشر معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه باید با شیوه های متنوع، روزآمد و جذاب برای نسل جوان انجام شود تا در مقابل سیل تهاجم فرهنگی به سد محکم معارف الهی مجهز باشیم و مسلماً برگزاری جشنواره ای با عنوان جشنواره کتابخوانی رضوی که با کتاب های خوب برای رده های مختلف سنی تدارک دیده شده، راهی برای تعمیق معرفت و بصیرت در جامعه است.

از مردم عزیز دعوت می کنم تا با قدر دانستن این فرصت، به همراه خانواده در این جشنواره شرکت کنند و با مطالعه کتاب های خوب با موضوعات امام رضا(ع) و اهل بیت علیهم السلام، از برکات این مطالعه معنوی بهره مند شوند.

علی محمد گنجی، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 13 =