یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام؛

اماکن مذهبی، فضایی برای گسترش سطح مطالعاتی استان هستند

دیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از آمادگی این سازمان برای بهره‌مندی از فضای اماکن مذهبی برای توسعه فضای مطالعاتی و کتابخانه‌ای استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، در راستای خدمت‌رسانی بهتر و توسعه کتابخوانی در استان، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با حجت‌السلام والمسلمین مجید میرزایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و گفتگو کرد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ضمن تبریک انتصاب حجت‌السلام میرزایی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان به ارائه توضیحاتی در خصوص کتابخانه‌های عمومی پرداخت و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ۵۸ باب کتابخانه در استان ایلام دارد و امروز به واسطه سطح خدمات کتابخانه‌ها و مخاطبان عام آن، این ‌نهاد تبدیل به یک باشگاه فرهنگی- اجتماعی شده‌ است و مکان بسیاری از اتفاقات فرهنگی در سطح شهر و روستاهای استان است.

سمیه حیدری اذعان داشت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اوقاف‌وامور خیریه‌ی استان به دلیل در برداشتن برخی عناصر مشترک در بدنه‌ی خود نظیر وجود کتابخانه‌های وقفی آیت‌الله حیدری ایلامی، به مثابه یک خانواده تلقی می‌شوند.

وی به نحوه‌ی استفاده و بهره‌برداری این کتابخانه‌ اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌ عمومی وقفی آیت‌الله حیدری، طبق سنت حسنه‌ی وقف فرهنگی از سوی جمعی از خیرین استان و به پشتوانه مجموعه کتب اهدایی عالم نیک‌اندیش و انقلابی، آیت‌الله حیدری ایلامی ایجاد شد که چندین سال است به عنوان یک مکان فرهنگی در حال خدمت‌رسانی به جامعه استان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید میرزایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان در خصوص اهمیت همکاری دو دستگاه گفت: اگر تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شود، می‌توان در پرتو آن، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان اقدامات خوبی انجام داد. به طوری که طی همکاری مشترک به همراه تجهیز و ایجاد کتابخانه در مزار شریف امام‌زاده‌ها می‌توانیم به عموم مردم کمک کنیم تا از فضای فرهنگی و معنوی این مکان‌های مقدس بهره ببرند.

وی ادامه داد: اماکن مذهبی و امامزادگان متعددی در استان وجود دارد که به واسطه حضور اکثریت مردم با هر سلیقه‌ای در این اماکن، می توان از این ظرفیت برای توسعه فضای مطالعاتی و کتابخانه‌ای استان استفاده کرد.

شایان ذکر است، کتابخانه حاج شیخ عبدالرحمن حیدری‌ایلامی در ۲۴ آبان سال ۹۷ برای استفاده عموم آغاز به کار کرد. این کتابخانه دارای مخزن بزرگ مستقل بخش کودک، دو سالن مطالعه مجزا ویژه خانم‌ها و آقایان و همچنین دارای بخش دفاع مقدس و نسخ خطی و بخش عربی مستقل است. زیربنای این کتابخانه ۷۵۰ مترمربع بوده و در دو طبقه در ضلع شمالی میدان شهدا واقع شده و دارای ۱۰۲۴۴ نسخه کتاب و ۵۴۱ عضو فعال است.

اماکن مذهبی، فضایی برای گسترش سطح مطالعاتی استان هستند

اماکن مذهبی، فضایی برای گسترش سطح مطالعاتی استان هستند

اماکن مذهبی، فضایی برای گسترش سطح مطالعاتی استان هستند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 13 =