شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان مطرح کرد؛

نقش کتابخانه‌های عمومی اردکان در برگزاری کلاس‌های تابستانی

‌کلاس‌های تابستان اردکان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در راستای پربار کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، به تشکیل بیش از ۵۰ کلاس تابستانی اقدام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان از برگزاری بیش از ۵۰ کلاس تابستانی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به‌منظور پربار کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان هسته‌های فرهنگی شهرها و روستاها، در ایام تابستان میزبان انواع کلاس‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و آموزشی هستند.

وی افزود: در طرح اوقات فراغت کتابخانه‌ها زمینه‌ای فراهم شده است تا کودکان، نوجوانان و بانوان با حضور در محیط امن کتابخانه ضمن استفاده از منابع موجود، در کلاس‌های آموزشی نیز شرکت می‌کنند.

پایدار تصریح کرد: بیش از ۵۰ دوره آموزشی تابستانه در کتابخانه‌های عمومی با همکاری پایگاه‌های بسیج محلات، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است که حدود یک هزار کودک و نوجوان و همچنین نزدیک به ۵۰۰ نفر از بانوان را به کتابخانه‌ها جذب کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان با اشاره به برگزاری کلاس‌های تابستانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، هنری و فنی گفت: کلاس‌های آموزش قرآن، نقاشی، خوشنویسی، زبان خارجه، قصه‌گویی، رایانه و همچنین فعالیت‌های متنوع هنری ویژه بانوان ازجمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان اجرا شده است. بیشتر این کلاس‌ها به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و تنها در تعداد معدودی از کلاس‌های آموزش تخصصی، مبالغ اندکی از اعضا و مراجعان اخذ می‌شود.