دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

پوستر «این چند کتاب» به مناسبت ایام ماه محرم منتشر شد؛

پرواز در آسمان کربلا بر بال‌های کاغذی این چند کتاب

این چند کتاب محرم 96

پوستر «این چند کتاب» با معرفی ۸ کتاب مرتبط با موضوع ماه محرم و قیام امام حسین(ع)، با مطلع «دوباره مرغ روحم هوای کربلا کرد» از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرمِ حسینی، پوستر «این چند کتاب» با معرفی ۸ اثر خوش‌خوان و جذّاب در تبیین حماسه کربلا و تلاش برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، به‌عنوان اصلی‌ترین هدف از قیام عاشورا، منتشر شد.

بر این اساس کتاب‌های «چند مجلس از دهه اول» نوشته سید اکبر میرجعفری از انتشارات خیمه در ۱۳۲ صفحه، «واجب فراموش شده» شامل رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر از انتشارات خیزش نو در ۸۳ صفحه، «حدود ساعت سه» با گردآوری حمیدرضا برقعی از انتشارات جمهوری در ۹۲ صفحه و «کاشوب» با گردآوری نفیسه مرشدزاده از انتشارات اطراف در ۲۰۶ صفحه از کتاب‌های معرفی شده در این پوستر هستند.

همچنین کتاب‌های «امر به معروف و نهی از منکر» از دیدگاه امام خمینی(ره) از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ۲۹۰ صفحه، «سلوک عاشورایی» با عنوان فرعی «منزل دوم؛ امر به معروف و نهی از منکر» نوشته آیت‌الله مجتبی تهرانی از انتشارات مصابیح الهدی در ۲۳۲ صفحه، «پرسش و پاسخ‌های دانشجویی» نوشته علی گرجی از انتشارات معارف در ۱۱۲ صفحه و «مهمترین واجب فراموش شده؛ امر به معروف و نهی از منکر» نوشته آیت‌الله ابراهیم امینی از انتشارات بوستان کتاب در ۱۶۰ صفحه، دیگر کتاب‌های معرفی شده در پوستر این چند کتاب هستند.

گفتنی است، انتشار مجموعه پوسترهای «این چند کتاب» که با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنا کردن علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی هدفمند با بهره‌گیری از کتاب‌های فاخر و ارزشمند (در موضوعی خاص) در جامعه اجرا می‌شود.

 در هر دوره این طرح، تعدادی کتاب در قالب پوستر معرفی می‌شود که نکاتی چون در نظر گرفتن سلایق مختلف اقشار جامعه، انتخاب کتاب‌های کاربردی و مفید، متناسب بودن کتاب‌ها با مناسبت‌ها و ایّام سال، توجه به آثار شخصیت‌ها و مفاخر و... مدنظر قرار می گیرد.

تصویر با کیفیت پوستر این چند کتاب با مطلع «دوباره مرغ روحم هوای کربلا کرد» را می توانید از اینجــــا دریافت کنید

برچسب‌ها