چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

همزمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛

کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان البرز معرفی شدند

هفته کتاب البرز

مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، سه شنبه ۳۰ آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی برگزار و از کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز،  مراسم گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار  با حضور با حضور محمد ربیع احمدخانی مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مسئولین استانی و کتابدارن استان البرز برگزار شد.

محمدربیع احمدخانی  با اشاره به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت:  دانش و معرفت و ذوق و هنر به سبب کاغذ و قلم است و فضل و معرفت انسان از میزان علاقه وی به کتاب و کتابخوانی سنجیده می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه هر روز رسانه‌ای فرهنگ پرور اضافه می‌شود اما هیچ وقت از منزلت کتاب کاسته نمی‌شود، بیان کرد: کتاب میراثی ماندگار است و آئین مقدس اسلام مبتنی بر ارزش و قدردانی بر کتاب است و خداوند آخرین معجزه خود را کتاب قرار داد.

احمدخانی با بیان اینکه در میان همه ابزارهای فرهنگی کتاب جایگاه خود را دارد و میزان‌ترین ترازویی است که می‌توان فرهیختگی اقوام را با آن سنجید، اضافه کرد: در سنوات گذشته در بحث انتخاب کتابدار برتر، فاکتورهایی مدنظر بود که در سال جاری به موارد آن اضافه شد.

در ادامه حجت الاسلام فلاح مدیر کل کتابخانه های عمومی استان   در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان و مدعوین محترم گزارشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان در شش ماه گذشته ارائه کرد و گفت: جایگاه  والای کتابخانه های عمومی و نقش کتابدارن در توسعه فرهنگ، امری واضح و انکار ناشدنی است. بدین ترتیب سالگرد درگذشت عالم و مفسر فقید علامه سید محمد حسین طباطبایی در ۲۴ آبانماه  که روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامیده شده است گرامی می داریم.

وی با اشاره به شعار "آینده روشن با خانواده کتابخوان" در هفته کتاب امسال گفت: اساس برنامه های کتابخانه های عمومی خانواده محور است و خانواده به عنوان اولین نهاد جامعه، رکن اساسی فرهنگ سازی در امر کتاب و کتابخوانی است. بدین منظور برنامه های زیادی در کتابخانه های عمومی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی شامل کتابخانه های نهادی، مشارکتی و مستقل است که هم اکنون در استان البرز ۶۹ باب کتابخانه عمومی ۴۳ باب نهادی، ۲۵باب مشارکتی و ۱ باب مستقل، در سطح استان فعالیت می کنند و میزان دسترسی به کتابخانه های عمومی در استان البرز، به ازای هر۳۹.۳۱۰ نفر از جمعیت استان یک کتابخانه قابل دسترسی است.

فلاح با بیان اینکه کتابخانه‌های این استان از لحاظ زیرساختی ضعیف است، تصریح کرد: با همین زیرساخت ضعیف، استان البرز علی‌رغم تمام کمبودهای زیرساختی جز ۱۰ استان نخست کشور در بخش مطالعه و کتاب‌خوانی است که این افتخار حاصل همکاری و تعامل کتابداران و همه همکاران در این حوزه‌ است.

وی با اشاره به هفته بسیج و تبریک این ایام اظهار داشت: پیروزی در مقابل داعش و نابودی این گروه را که وعده سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی بود به مردم ایران و جهان به‌ خصوص خانواده محترم شهدای مدافع حرم تبریک می‌گویم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اضافه کرد: در حال حاضر استان البرز در بحث مطالعه در سطح کشور حرف زیادی برای گفتن دارد و کتابداران این استان به‌ عنوان بهترین مشاورین مطرح‌ شده‌اند، بنابراین شاهد جایگاه خوب کتاب و کتاب‌خوانی در البرز هستیم.

حجت‌الاسلام فلاح با اشاره به اینکه در این مراسم از ۱۵ کتابدار نمونه و برتر در سطح استان البرز تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: بدون شک کتابداران نقش بی‌بدیلی را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه ایفا می‌کنند.

 

در پایان این مراسم  کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان البرزمعرفی و تقدیر شدند.

کبری حیدری از کتابخانه عمومی آیت الله  نجم آبادی شهرستان نظرآباد، مریم حافظی نسب از کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی شهرستان کرج و مجید قاجارگیر از کتابخانه عمومی فرهنگسرای ملاصدرا شهرستان اشتهارد با عنوان مسئول نمونه برگزیده و تقدیر شدند.

زهرا رسولی از کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی شهرستان کرج با عنوان کتابدار برگزیده  شایسته تقدیر شناخته شد.

عطیه شعبانی ازکتابخانه مشارکتی شهید ملک زاده  به عنوان کتابخانه مشارکتی برتر استان البرزدر سال ۹۶ تقدیر شدند.

در بخش کتابخوانان برگزیده رده سنی خردسالان سیده بهاره حسینی  از کتابخانه عمومی آیت الله  نجم آبادی شهرستان نظرآباد، ملینا عالی پور از کتابخانه عمومی علامه امینی شهرستان فردیس، در بخش کتابخوانان برگزیده رده سنی کودکان آرین فعله گری از فرهنگسرای ملاصدرا شهرستان اشتهارد و فاطمه علیخانی از کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرج، در بخش کتابخوانان برگزیده رده سنی نوجوانان دانیال کریمی از کتابخانه عمومی فرهنگسرای غدیر محمدشهر شهرستان کرج و نرگس جعفری از کتابخانه عمومی بعثت چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ، در بخش کتابخوانان برگزیده رده سنی جوانان سعید حسینی از کتابخانه عمومی علامه امینی شهرستان فردیس و سرکارخانم ندا خدیری از کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی شهرستان فردیس، در بخش کتابخوانان برگزیده رده سنی بزرگسلان خلیل فرشچی از کتابخانه عمومی دکتر معین شهرستان کرج و الهام جعفری از کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرج شاسیته تقدیر شدند.

برچسب‌ها