چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

در نشست کتابداران با فرماندار گرمسار عنوان شد؛

برگزاری بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار

کراپ‌شده - نشست کتابداران با فرماندار گرمسار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با اشاره برگزاری بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: مشارکت اداره آموزش‌وپرورش در بخشی از این فعالیت‌ها، رشد قابل‌توجه برنامه‌های فرهنگی را به‌دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، برنامه‌های ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در نشستی با حضور داریوش طاهری، فرماندار گرمسار و جمعی از کتابداران این شهرستان بررسی شد.

فرماندار گرمسار در این نشست، ضمن قدردانی از کتابداران به‌پاس ارائه خدمات خالصانه فرهنگی به همشهریان و تلاش در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: امروز تلاش‌ کتابداران کتابخانه‌های عمومی به‌ویژه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی ملموس است.

داریوش طاهری، کتاب را مهم‌ترین شاخص توسعه فردی و اجتماعی دانست و افزود: هرچه در این فضا و عرصه کار شود بازهم کم است.

وی بابیان اینکه «والدین نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند» تصریح کرد: مراجعه به کتابخانه باید به‌عنوان امری واجب در خانواده تلقی شود و خانواده‌ها از این طریق باید الگویی مناسب برای فرزندان شان باشند.

 فرماندار شهرستان گرمسار افزود: برای داشتن جامعه‌ای با آینده روشن باید مطالعه را در کارهای روزانه خود بگنجانیم.

 طاهری با اشاره به ایجاد یک کتابخانه بزرگ و فاخر به‌عنوان یکی از ضروریات شهرستان گرمسار، گفت: برای تحقق این اتفاق مهم از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهم کرد.

حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز در این نشست ضمن اشاره به برگزاری دو جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی و اهداء کتاب در استان سمنان گفت: خوشبختانه مردم و مسئولان استان سمنان از این جشنواره‌ها استقبالی بی‌نظیر داشتند.

وی برنامه‌های ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار را پرشورتر و بانشاط‌تر از سال‌های گذشته دانست و افزود: بازدید امام‌جمعه گرمسار از کتابخانه‌ها، بازدید دانش‌آموزان مدارس و مهدکودک‌ها از کتابخانه‌های عمومی شهرستان، حضور کتابداران در برنامه‌های صبحگاهی مدارس و کلاس‌های درس، معرفی کتابخانه‌ها و خدمات آن، برگزاری جلسات قصه‌گویی، برگزاری مسابقات فرهنگی مانند خلاصه‌نویسی، نواختن زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی در مدارس گرمسار با حضور مسئولان فرهنگی، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب نهج‌البلاغه و بهره‌برداری از پنج ایستگاه مطالعه با مشارکت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، شورای اسلامی و شهرداری گرمسار در مکان‌های پرتردد، بخشی از برنامه‌های شهرستان گرمسار بود.

وی با اشاره به اهمیت جذب دانش‌آموزان به مطالعه، تأکید کرد: مشارکت اداره آموزش‌وپرورش در بخشی از این فعالیت‌ها، رشد قابل‌توجه برنامه‌های فرهنگی را به‌دنبال داشت.

  گفتنی است، اهدای لوح تقدیر فرماندار گرمسار به کتابداران این شهرستان، بخش پایانی این نشست بود.

برچسب‌ها