دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق تأکید شد

برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی در بافق

انجمن کتابخانه‌های بافق

در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در سال جاری که با حضور معاون فرماندار این شهرستان برگزار شد، بر برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه «هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» در بافق تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در ابتدای این جلسه، الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق با تشریح عملکردها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی بافق، گزارشی از فعالیت‌های اجرا شده در سطح کتابخانه‌های شهرستان در سال گذشته را ارائه کرد.
آقایی از برگزاری هفتمین «جشنواره کتابخوانی رضوی» در شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری این جشنواره با معرفی ۶ کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی و برای رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد و این امکان فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند به صورت انفرادی و خانوادگی در جشنواره شرکت کنند.
وی از فراهم شدن امکان شرکت آنلاین علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در هفتمین دوره جشنواره خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، امسال علاوه بر برگزاری مسابقه مکتوب کتابخوانی، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس www.yazdpl.ir به صورت آنلاین نیز در جشنواره شرکت کنند.
رئیس اداره کتابخانه‌های بافق فرصت شرکت در این جشنواره را تا پایان خردادماه سال جاری اعلام کرد و  گفت: از برگزیدگان جشنواره در دهه کرامت تجلیل خواهد شد.
محمدعلی طالعی، معاون فرماندار بافق نیز در این جلسه بر برگزاری نشست هفتگی معرفی کتاب با حضور انجمن اهل قلم در محل پارک آبشار به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تأکید کرد.
در ادامه جلسه جمعی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان  نیز به بیان دیدگاه‌های خود و لزوم توجه به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و نقش آن در رشد فرهنگی شهرستان پرداختند.
همکاری همه دستگاه‌های شهرستان برای برگزاری موفق و باشکوه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بافق، بررسی مسائل و مشکلات عمرانی کتابخانه‌ها، کمبود منابع جدید در کتابخانه‌های شهرستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
پایان‌بخش نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در سال ۹۶، تقدیر از تلاش‌های یک ساله اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق بود.