شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد:

هدف جشنواره کتابخوانی رضوی نشر سیره امام رضا(ع) در جامعه است

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش یزد

مدیرکل کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان یزد در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، هدف اصلی از برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را نشر و نهادینه کردن سیره رضوی در جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، عباسعلی دانافر با ابراز خرسندی از همکاری پرحجم و سازنده ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری استان، هدف و مأموریت این دو مجموعه را در یک راستا برشمرد و گفت: گسترش کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه، رسالت اصلی دو دستگاه است و به همین خاطر همدلی و همدلی آنها سبب تقویت این حوزه می‌شود.

مدیرکل کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان یزد، فعالیت در جشنواره رضوی را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، نهادینه کردن سیره رضوی در جامعه است و همه مربیان و کارکنان کانون در خدمت برگزاری موفق این جشنواره خواهند بود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه مشترک که به منظور هماهنگی برای برگزاری موفق بخش کودک و نوجوان  هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد، به تشریح مراحل برگزاری و شیوه‌های شرکت در جشنواره هفتم پرداخت.

وی خاطرنشان کرد:  کانون پرورش فکری به دلیل فعالیت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، این امکان را دارد تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توان تخصصی کارکنان خود مشارکت تأثیرگذار و قابل توجهی در بخش کودک و نوجوان این جشنواره داشته باشد.

دوست فاطمی‌ها، به اضافه شدن شیوه‌های جدید برای مشارکت کودکان و نوجوانان در جشنواره  هفتم اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر معرفی کتاب‌ «ماه غریب من» ویژه نوجوانان در مسابقه کتابخوانی و مسابقه نقاشی از داستان‌های کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» ویژه کودکان، بخش تولید کلیپ‌های معرفی کتاب‌های جشنواره و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز اضافه شده است و کودکان و نوجوانان شرکت در این بخش نیز می‌توانند با انتشار آثار خود، جزو برگزیدگان جشنواره باشند.

مهدیه‌السادات حسینی مطلق، کارشناس فرهنگی و مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش پایانی این جلسه به تشریح اهداف، شیوه‌های تهیه کتاب و شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکار همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان، حضور مردم در جشنواره هفتم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه که در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شد، مدیران کل و کارشناسان دو اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عکسی یادگاری با کتاب‌های جشنواره هفتم کتابخوانی رضوی گرفتند.